We 300 * * Winterwarmte

In December .

Moet je de honden niet uit laten het is tijd hoor ja ja ik ga zo ze wachten al hoor waar loop je heen.

Ach ik zie wel het is lekker nu buiten het sneeuwt wat pas je op het kan glad zijn hoor .

Ja ik weet het zegt zijn vrouw en maakt de riemen vast aan de halsbanden kom op jongens we gaan.

Ze sluit de deur en gaan op weg de honden zijn uitgelaten en ze loopt de Noorderstraat op de Cor Bruinweg naar de Wester straat.

Dan gaan ze over het houten brugje ,he wie loopt daar jullie vrienden nou wij lopen beneden langs het water mogen jullie stukje los rennen.

Ze rennen vooruit en terug ze vangen de gegooide sneeuw ballen nee de Huskie s mogen niet los ze komen niet terug jammer hoor.

Wij zijn even eerder op de Noordijk en gaan richting huis het is genoeg geweest het is en grote ronden en de buikjes zijn nat .

Even later worden we ingehaald door de baas met zijn Huskie,s ze zijn vrienden de honden dus kunnen ze gesamelijk naar huis lopen   .

De vrouw en de man lopen wel vaker zo een stuk samen als ze elkaar tegen komen er zijn 4 Huskie,s op de Noord twee wonen er op de Cor Bruinweg en twee op de Viool straat.

Het zijn brave honden met elkaar maar nu willen ze maar nog een ding naar huis op hun kussen voor de kachel en de vrouw begint het koud te krijgen .

Ze lopen samen via de Cor Bruin naar de Noorderstraat en dan nemen ze afscheid doei doe groetjes aan je man ja jij ook he aan je vrouw .

Ze is bijna thuis wat ben je toch lang weg geweest kom gouw bij de kachel wil je koffie dan maak ik het even voor je .

Youkon en Dounya

Youkon en Dounya

10 reacties

  1. Dat is een herkenbaar rondje, Yvonne. Een gezellig rondje ook als je met z’n tweeën wandelt. Een stukje verleden ook want de honden waren er nog. Nu helaas niet meer. Maar je draagt ze nu in je hart.

    Goede WE. bedankt voor je bijdrage daar achter de warme kachel :-)

    De link staat er al.

    • Ja dat komt nooit meer samen met 5 honden.in de sneeuw

  2. Wat een mooie herinneringen.

  3. Ik mis dit soort wandelingen zo erg, onze hond is er ook niet meer. De herinnering maakt je dan toch nog warm he Yvonne?

    • Ja echt wel
      .vraak vragen mensen en waneer neem jij een andere hond nu ik verzorg al jaren de hond van onze zoon als hij naar zijn werk is of vakantie heeft. en wij hebben hem als pup uit gezocht.
      Mijn Banjer en Menno werden nooit echte vriendjes . maar Menno was wel vriendjes met mijn oudste hondje Jacky
      . ik neem geen hond je zelf meer mijn man kan er niet mee lopen en onze zoon kan er geen twee gelijk uitlaten
      dus waarom problemen zoeken het is goed zo we hebben onze honden nu in het hart dicht bij

  4. Ach wat een fijne herinneringen springen mij nu in gedachten aan wandelingen met honden. Dank voor deze WE met winterwarmte

  5. Trees

    Wat een mooie herinneringen heb je in deze WE gestopt! Begrijp dat ze er niet meer zijn… :-(

  6. Honden kunnen zo van sneeuw genieten. Vooral de husky’s want dat zijn toch honden die aan kou en sneeuw gewend zijn.
    Ik word warm van je lieve herinnering aan deze honden. :-)

  7. als we er de tijd voor hadden, zou er hier ook een hond in huis zijn. Maar ik zie mezelf niet ‘s ochtends vroeg voor het werken en zo de hond uitlaten. DAarbij vind ik het niets als een hond hele dagen alleen is.

Trackbacks

  1. De WE voor de maand december | Platoonline

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.