Sneeuw * *

Meestal na dat ik waker ben en er sneeuw ligt op de stoep ga ik vegen dat is dan al vroeg in de ochtend

Zo rond 5.30 alles is dan nog zo puur wit geen auto die er rijd het verkeer komt langzaam opgang .

Maar gister avond zo rond koffie tijd ging er al een knipperend voertuig voor bij pekelen ze of ?

Er was nog geen vlokje gevallen maar er word voor uit gestrooit nu kan het zout worden ingereden.

Ja hoor uurtje later kwam hij terug en knipperend rijdt hij voor bij de bus route Zaandam -Assendelft moet schoon.

Zo rond 00 :30 was het al wit aan het worden dus heb ik even op de bank voor het raam zitten genieten van de sneeuwbui.

Denkend aan de mensen dier om 4.uur 5,uur door heen moeten op de fiets kranten halen om te bezorgen.

Nee leuk is dan anders door zo,n dikke laag sneeuw maar goed ik dook weer onder mijn dekbed dicht bij mijn lief.

Wij hoeven er niet uit om er door te gaan ging nog door het koppie en wat was het stil de straat vanacht.

s,morgens was ik gelijk met buur Fred aan het vegen stoepje schoon en Hans was al klaar vroege vogel.

De rest was nog niet bezig die wachte af of het ging dooie op een na de man op de flat tegen over ons .

Vegen ging niet dus met een groot stoffersblik gooide hij de grote sneeuw klonten naar beneden over straat .

Even wachten tot het verkeer voor bij is en hup weer een lading naar beneden bij lose sneeuw,

Valt het mooi op de stoep beneden kunen de oudjes straks niet naar buiten ?

Eigenlijk wil ik wel een foto er van maken maar dat kan niet natuurlijk maar denk aan je mede mens .

Net als die buren die hun stoepje niet vegen er zal maar iemand vallen ik was blij,

Dat ik weer veilig thuis was met Menno na onze wandeling.

Menno

Menno

 

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.