Afscheid *van * Vriend

Maroko Nadort denken aan Sidi en Henna

Maroko Nadort denken aan Sidi en Henna

Valetijnsdag 14 Februarie 2013 .

14 dagen terug kwam jij terug het ging niet goed met je werd ons verteld en je jongste zoon haalde jou op.

Na een dag terug in Nederland waar jij 30 jaar hebt gewerkt bij Crock en Laan lag je in het Z M C .

Ik kan je al lang zeker 25 jaar denk ik ?of zo ik kwam je altijd tegen als ik de krant bezorgde .

We groeten elkaar en verder niks je liep naar je werk op de zuid maar dat wist ik niet .

En dan opeens hebben we een hondje en wandel ik ook wel overdag rond in de buurt .

Blijk jij in onze buurt te wonen dus een buurman denk dan een Indische man?

Maar nee we komen in gesprek en je verteld dat je uit Marokko komt en je gezin daar woond.

Je nodigt mij uit op de thee in de tuin buiten op het erf waar je groente verbouwd en aardappelen.

Nou ja ik heb onder tussen al twee honden bij mij Matjan en Jack en honden zijn onrein.

Dus even op de thee is lastig ik laat ze niet alleen buiten en ik ga ook niet binnen dus thee onder de appelboom.

We praten over onze gezinnen de kinderen jou vrouw mijn man en je land met olijfbomen.

Je leert mij olijf eten en plots is je zoon op vacantie in Holland en je vrouw ik leer ze kennen

Je vrouw nodigt mij uit voor thee en de honden mogen binnen komen je zoon aait hun ook .

Je gaat op vakantie verteld over de waterput en de molen over de kippen en koe de geiten.

Je dochters en vraagt of niet een van onze dochters wat is voor je zoon.

Nee zeg ik ze hebben het druk met leren en werken vooral onze jongste heeft het druk.

Toch hoor ik dat onze kinderen vriendschap hebben gesloten best leuk toch.

Na een poosje komt ook je jongste zoon hier wonen en gaat naar school om verder te leren.

Beide jongens leren hun vrouw hier kennen en trouwen krijgen kinderen en je vrouw komt weer over .

Leuk en lief mens Henna je kinderen wonen in Spanje Frankrijk Holland Duitsland en Marokko.

Je gaat met Pensioen en reist heen en weer houd je huisje aan tot dat je de huur opzegt.

Maar je blijft komen drie kleinzoons en twee kleindochters heb je hier twee zoons en twee schoondochters

En vandaag nemen we afscheid van jou Opa Sidi Rust zacht lieve vriend .

Sterkte Henna en kinderen en kleinkinderen  liefs van ons hier in Holland

kaarsje voor jou

kaarsje voor jou

6 reacties

  1. Een mooi afscheid Yvonne. Iedereen die er mee te maken heeft: gecondoleerd. Verlies is altijd erg maar mooie herinneringen maken veel goed.

  2. Liefdevol en ontroerend beschreven meid…. wat Plato al zegt, herinneringen maken veel goed!
    Sterkte hoor!

  3. Ook het verlies van een lieve buurman geeft veel verdriet hè. Sterkte voor jou en voor zijn familie.

    • Ja Truus het was een buurman en werd Famillie
      door het huwelijk tussen onze kinderen
      en Opa van onze beider kleinkinderen

  4. O, dan is het helemaal verdrietig Ikan-mas. :-(

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

