Gerit * * de Reiger

Gerit bij vis trommel

Winter .

Hij is er weer na lange tijd net als de winter die maar niet weg wil.

De ene dag ligt de Koksloot open dan is hij weer dagen met een ijslaag

Gerit kan met dit weer geen visjes vangen hij moet open water hebben.

En niet te diep zo enkel hoog dan kan hij er aan de kant in staan.

Roerloos staat hij langs de oever te wachten tot er een visje voorbij komt

.Van de zomer viste hij met zijn familie in de polders van de Zaanstreek

.Dan zag ik reigers in ondiep water staan of langs de Zaan oevers.

Maar nu met de kou hebben ze honger mensen voeren de tuinvogels bij .

De Reiger kan niet als de Aalskolver duiken onder water hij vangt van de kant

.En nu als hij ons hoort komt hij er aan vliegen land op het dak van de schuren en loopt mee.

Land dan naast me ondanks dat ik meestal de hond bij me heb de eenden komen er aan rennen

Meeuwen duiken in grote getalen op ons af voer eten Kwaak zegt Gerit ik was eerst

Ook als hij over ons huis vliegt roept hij en maakt soms een rondje van ik ben er .

Ja we hebben weer wat in gekocht voor hem en elke dag krijgt hij wat vers vlees of kip

.Vroeger kocht ik vaak ingevroren eendags kuikens ze moeten toch eten in de winter

kip is ook lekker

kip is ook lekker

2 reacties

  1. Yvonne, het is pas eind februari. Die winter mag er dus gewoon zijn hoor. Voor de lente moet je pas eind Maart langskomen. Die reiger weet het ook. Eigen schuld, had ie maar tijger moeten worden :-)

  2. oke maar in de zomer krijgt hij wel visjes toe geworpen en in de winter vergeet men de reiger

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

