Appeltje * * voor de dorst

Appelboom vol appels

Appelvrouwtje …………. .

Het vrouwtje bracht mij op het idee om het toch maar eens op te schrijven ze was blij met haar sok.

En telde elke dag haar euro ,s   niet dat ze er iets mee ging kopen meteen nee ze spaarde het geld.

Zo denk je dat je nog wat hebt en zo is het weer uitgegeven dus wees maar zuinig op het geld.

Je weet het maar nooit elke keer dat ik was had kwam er wel iets waar voor het nodig was.

Of er kwam  iets leuks in zicht en weg was het geld weer dus hup maar sparen voor wie .

Nou stel dat de hond ziek word of  je moet nieuwe schoenen nieuwe steunzolen enz.

Nee spaargeld is geen luxe maar als je wat hebt komt er vast wat je niet verwacht de belasting ?

Nou zo kwam ze dus ook er achter dat het Zilverenkruis Achmea  het niet zo duidelijk vertelden.

Hoe zit het nu ook weer met  wat er nu wel of niet het Uw eigen risico was 350.00 ja daar valt de huisarts buiten

Maar wat als je nu naar de tandarts gaat wat gaat dat kosten dan en wat moet je zelf bij betalen ?

Ja je moet nu een maal of je wil of niet eten moet je kouwen anders krijg je maag problemen.

Dus na 5 jaar maar de stoute schoenen aan getrokken en je dan komt de eerste begroting voor de behandeling  .

En na een maand van diverse behandelingen komt de begroting voor een onder en boven gebit   .

Oke de rekiningen moeten niet contant betaald maar toch wel binnen een maand via D F A service.

Decleratie  Vergoed en te betalen de 1 ste rekening viel mee  2de en 3de ook nog de 4de was hoger .

Toen kwam na een maand nog de eigen bijdragen  oke het valt wel mee als je twee oude sokken hebt .

Maar als je die niet hebt ja je kan een regeling afsluiten om in gedeelte te betalen maar betalen moet .

Wie mooi wil zijn moet door de zure de Appel bijten

 
Appelboom vol appels
4 reacties

  1. En ik heb geluk dat mijn sok niet gauw leegraakt: ik kan nauwelijks 50 meter lopen per dag, dus steunzolen hoef ik niet en mijn schoenen slijten ook niet.
    en naar de tandarts ben ik altijd gegaan, die begint nu zomaar te vertellen dat ik moet sparen voor een kroon. Maar sparen zonder inkomen valt niet mee!
    Maar kijk, daar heb ik natuurlijk ook een oplossing voor:
    Trek er maar uit wat niet meer te repareren valt, ik betaal geen kronen, bruggen en stifttanden.
    Ik eet appelmoes (mag ik een mandje bij je plukken?).
    Of olvarit,
    daar groeien babies toch ook van?

    • Ach appelvrouw
      ik vecht ook tegen de kilometers maar het mooie weer komt er aan ik ga het weer proberen

  2. Nou jij hebt nu heel wat om op te bijten. Wat een mooie appelboom en zo vol…..

    Morgen feestje bij Reismeermin. Ik neem Jordy mee. Leuk he?

    • oke lift ik mee in je jas zak ontmoet ik meteen Ria en Meermin en mischien Melody .wand hoe ik ook kijk vind alleen gerit maar Plato onvindbaar fijne dag samen

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.