WE 300 * * Oplossing

Plato s W E  300

Een gesprek ?

Wat zou het je brengen voor geluk of misschien een gevoel van vrede in het hart.

Niemand meer scheel hoeven aan kijken waar kwam het ook weer vandaan .

Uit niemands land zomaar uit de lucht oorlog en vrede ligt zo vlak naast elkaar.

Haat en liefde ook zo of was het met liefde en zonder haat het duurt al zo lang nu .

Wanneer eindigd het nu eindelijk eens die laster dat Pesten hun /jou waar/onwaar heden.

Het begon op een mooie voorjaarsdag een aantal jaren geleden na de voorjaars storm .

Een vrouw een man en de getuigen die lied afweten bemoei me er niet mee ???

Over en sluiten het gaat wel over de storm gaat van zelf liggen tegen de avond .

Tja dat had je gedacht het bleef als een brandend vuurtje na smeulen er was rook .

De een na de ander werd er in betrokken de aan richtster tja de onschuld zelfe .

Een buurt genoot die de colecte op haalde voor de Kanker stichting belde niet aan?

Vreemd ze werd overgeslagen bij de colecte en het zakje bleef staan oke volgend keer beter.

Volgende buurt genoot kwam langs colecte voor Condolance bloemen als na gedachtenis.

Alle huizen alle mensen betaalde iets op die ene na die werd overgeslage die werd genegeerd.

Praten groeten nee ze werden dood gezwegen door een groepje en waarom en waarvoor ?

Kwaad spreken over een ander na tien jaar in de gesproken tijd werd er gezegt ik plaats een nieuw scherm.

Oke waneer hopelijk in de herfst voor de planten want schermen plaatsen is ook schermen verwijderen.

Tja als je niet meer praat kan je niet zomaar zonder overleg schermen plaatsen want je moet op anders mans erf.

Nee er word geplaatst en de oude schermen blijven staan wie moet dat straks bij grof vuilplaatsen?

21 reacties

  1. Yvonne, ik vond je reactie bij het verkeerde stukje (de welkomsttekst). Inmiddels heb ik het even overgeplaatst.

    Je stukje begrijp ik. Het gaat niet speciaal over pesten maar met name over negeren. En dat is niet fijn natuurlijk. Als je niet meer met elkaar praat, ja wat dan?

    Uit je stukje valt ook op te maken dat er eigenlijk geen oplossing voor het probleem is. Hier wordt het woord niet alleen niet gebruikt maar er is ook geen vervanger voor. Dat maakt deze WE erg triest. We mogen toch hopen dat mensen verstandig zijn en met elkaar in gesprek blijven.

    • Een oplosing was er niet maar elke keer die spelde prikjes doen wel pijn .nu weer de tyrep stuk geknipt sier kat verwijdert van het tuinscherm zo dat de katten via het tuinscherm in onze tuin kunen komen ik vraag me af waar eindigd het zijn ze blij als er iemand suiside pleegt ?net als een ander uit onze buurt

  2. Onbegrijpelijk hè? En zo onnodig. Je hebt het mooi verwoord.

  3. Tja….je zoekt al zo lang naar de oplossing van dit probleem en ondertussen blijft het jou maar kwellen.
    Misschien zit de oplossing er juist wel in dat je het naast je neer legt, dat probeert althans, zou een hoop rust geven ook in jouzelf. Laat die anderen tot kletsen meid, lach en leef verder!

    xxx

  4. Inderdaad, je moet je ook niet alles aantrekken want op den duur kun je het niet meer aan. Kwaadspreken of roddelen, dat zal altijd gebeuren.

  5. Bijzonder pijnlijk!

  6. Ik zou het naast me neerleggen. Dan hebben ze je er niet langer mee. Op deze manier word je er alleen maar ongelukkig van. Negeren die lui.

  7. Hoi Ikan Mas,
    weet je wat ik doe, ik steek er geen energie in in zulke mensen, ooit gedaan en het lost niks op. Het is moeilijk maar uit eindelijk krijg jij wel je rust lichamelijk en geestelijk , jij bent meer waard dan mensen die zo kortzichtig zijn.

  8. Het lijkt me zo erg als je genegeeerd wordt. Daar kan je jezelf slecht tegen verweren heel triest.

    • Ach meestal leef je je eigen leven met man en gezin.alleen vraag je op zo,n moment je af waarom .(oplossing)
      als je ruzie of onenigheid hebt gehad kan je dit begrijpen
      Maar er is maar een persoon die het veroorzaakt en leugens verteld die door anderen zonder meer worden aan genomen.
      ik voel me niet schuldig ik was niet eens thuis dus waar praat men over????????????????????

  9. hartelijkehothulk

    Heel knappe verwoorde WE

  10. Ik ben blij dat je je niet schuldig voelt, want dat betekent dan dat je het naast je neer kunt leggen. Treurige WE, maar met veel gevoel geschreven.
    Groetjes Kakel

  11. Ik vind het moeilijk om hierop te reageren, want er zit veel heftig gevoel in (dat heb je goed beschreven), maar weinig concrete feiten. Dat je een rottig gevoel hebt over de situatie is overduidelijk en daar kan ik me goed inleven, maar wat is er nu eigenlijk precies aan de hand? Dat blijft me en raadsel…

    • Ik heb al een meer over dit onderwerp geschreven in andere vorm .
      door de storm waren de tuinschermen omvergewaait en stond midden in de storm een buurman G H op ons erf hij was gebeld door de rechterbuurvrouw L C .
      LC belde ons na 2 dagen wat we met het het scherm gingen doen. Nu nieuwe schermen plaatsen ,dus kochten wij marteiaal wat G H ging plaatsen. Lc Maakt terwijl ik de honden uitlaat ruzie met mijn vechtgenoot op de terugweg hoorde ik hun stemmen net als de halve buurt.
      in de bijna tien jaar dat dit nu duurt zet ze alle buurtbewoners tegen mij op en die mensen zijn RK of ik haar wil vergeven (nee)
      Bij de aanvaringen tussen L C en ons waren steeds getuigen aanwezig G H en zijn vrouw N H
      . nee dus ze zegt mijn gehandicapte zoon te zullen………..?
      mijn hehandicapte man……………..?
      mijn beledigen tot op mijn bot waarom ons als vreemdeling rassistisch benaderen
      ik ging altijd goed met dit mens om maar nu nooit meer mijn gezin is belangrijker dan zij.en die buren
      maar het doet mij pijn .

  12. N.B.: Dat negeren funest is, daarmee ben ik ervaringsdeskundige…

  13. Hè bah wat een vervelende situatie als er geen oplossing is voor een probleem dat al 10 jaar duurt.

  14. Wat een verdrietige WE. Het zou zo anders moeten zijn.

  15. Jammer he dat er nou nooit en oplossing komt, naar hoor.

  16. Triest!

  17. Wat een ontzettend trieste WE. Het lijkt inderdaad of er geen oplossing is voor de problemen. Er is geen ruzie, er wordt alleen gepest en genegeerd, afschuwelijk!
    Ik wens je veel kracht toe om hier verder mee om te kunnen gaan!

Trackbacks

  1. De nieuwe WE voor april/mei | Platoonline

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

