Kind Dochter Moeder * Vrouw * Schoonmoeder

Vrouw en Moeder.

Van de week las ik een verhaal in mijn lijfblad over hoe je , je als moeder kan voelen.

Buiten gesloten afgesloten ongewenst en ik begreep plotseling het gezegde van Moe .

De kinderen van mijn dochter zijn belangrijker dan de kinderen van mijn Schoondochter en zoon.

Na de geboorte van het eerste kleinkind een dochtertje van onze zoon zei Moe dat tegen mij .

Het was haar derde kleindochtertje ze naaide een hele baby uitzet voor de nieuwe baby.

Oja ik maakte ook kleine baby kadootjes maar dat was voor mijn gevoel niet zo gewenst.

Moe paste op en haar jongste dochter ook of a/s schoondochter en vriendinnen .

Als je hulp nodig hebt ik kan ook oppassen hoor nee hoor werd mede gedeeld ik red me wel.

Het was of ik zelf het verhaal had geschreven mijn woorden mijn stijl op een deel na ?

We hadden een leuke schoondochter ik sloot haar in mijn hart zij mij ook deels dacht ik.

Jammer na de geboorte van de tweede baby kwam er een kink in het huwelijk………………  .

De kinderen scheiden schoondochter kreeg het huis en de kinderen en alimentatie .

Zoon kreeg al snel kennis aan een andere leuke jonge vrouw met een kindje.

Ze kwamen af en toe niet veel en de schoondochter zagen we niet veel meer.

Beide vrouwen woonde dicht bij elkaar en ze verhuisde bijde naar een andere woning

Moe was weduwe geworden en was kind aan huis bij haar dochter en kleinkinderen

Wij / ik had minder tijd om op bezoek te komen maar mocht dan na goede tijden slechte tijden wel komen .

Of als de kinderen op bed lagen zo rond 7 uur het was best gezellig maar toch niet meer als toen ze nog getrouwd waren

Zoon en nieuwe vrouw kregen ook een baby.en schoondochter hertrouwde ook na jaren .

Met de broer van haar zwager een leuk stelde bezoekjes werden minder door omstandig heden van beide.

De vrouw uit het verhaal had het slecht getroffen met haar zoon jammer schoonmoeders en schoondochters ,

Kunnen ook op leuke voet met elkaar om gaan net als schoonvaders en schoonzoons .

bloggen

3 reacties

  1. ria

    zo erg jammer als het zo moet gaan.
    liefs, Ria

  2. Ja het is vaak zo dochters trekken naar hun Moeder en zonen naar hun schoonmoeder . maar het kan ook anders heb twee gave schoonzoons ook en 3 schoondochters
    2 Lieve Dochters en 2 zoons dus blij bllj

  3. Herkenbaar verhaal dat ‘eigen eerst.’ Gelukkig was mijn moeder niet zo.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.