Jack en Matjan en Banjer en Menno

we begonnen in 1991 Oktober met de aankoop van Matjan een Jack Rusell door Diana in Geldermalsen wat was het weer fijn om weer een hond in huis te hebben

na Beer en Couper onze Groenedaelers haden we geen nieuwe hond meer in huis genomen tot Bonny kwam logeren van Annelies .toen wisten we dat Smijling over zijn alergie voor honden was (genezen )

na 4 maanden verhuisde Matjan en Diana op hun eigen en wilde ik wel weer een hond een jack russel dan wel we kochten Jack in Wormer op het Heren laantje februarie 1992 hij was op 19 01 1992 geboren en met 6 weken mocht ik hem halen de kleine wat een verschil met matjan .ze werden dikke vrienden

Matjan en Jack samen wandelen samen kattekwaat uit hallen .Diana had ook postduiven dus katten niet op het erf alleen onze eigen katten Mikey, Miesje ,Tannie die lieten ze met rust de jongens

samen zwemmen in de zee samen door de duinen van ijmuiden en Zandvoort of Egmond aan zee samen naar Spaarne woude of het Twiske mee naar de Manege De Blijde Ruiters kijken naar Smijling als hij ging paard rijden wel lachen hoor om die twee

Jack groeide goed maar had in het begin last van toevalen en we wilde natuurlijk ook als lid van de jack russel club kijken hoe goed ze waren dus

inschrijven voor de show mooi hoor zoveel jacky s jack was bij de pupy s een nice dog geen punten als jonge hond kreeg jack een V =voldoende wat was ik trots op hem mijn kleine man met 1jaar weer naar de show we wisten al het zit fout met het wisselen van zijn tandjes gingen zijn oren staan dat mag niet het zijn knik ooren .dus we liepen nu geen show meer

wel deden we mee aan de Jack Russel wandelingen in nederland in het Amsterdamse bos was Jack kwijt gelukig (haden )mensen hem gevonden en aangeleind kwamen ze op de start plaats aan met Jack

en Matjan was gewoon bij ons mn man riep Jack bij het binnen komen en hij reageerde meteen op zijn stem .ook zijn we mee geweest naar het Wasenaarse Slag heerlijk met de honden langs het strand lopen gaaf hoor al die jack s bij elkaar

Matjan was geslaagd voor de pupy cursus met 95 punten bij WIK in Zaanstad met Jack durfde ik niet door de epelepsi hij heeft er nooit medicijnen voor gekregen maar ik was wel bang al hij weer eens flauw was

daarom vroeg ik of ik nog een jack mocht kopen als onze jack

wat ouder was en toen we in Wormer waren liep er een nestje rond bij kenisen we waren met een verkocht en mn Man kocht er een voor mijn verjaardag, Banjer naar zijn opa vernoemt .

maar Banjer had pech zijn oog haren groeiden in zijn ogen en hij was te jong voor de narcose dr stuurde ons naar de dieren kliniek in Amsterdam

daar zeiden ze ook te jong maar in het geboorte jaar is Banjer 2x geopereerd in Utrecht door een fijn team artsen .dat verhaal staat te lezen onder Banjer zijn oogjes

IMG]http://img.photobucket.com/albums/v332/matjan/MatjanenpupjeJack.jpg[/IMG] Matjan kreeg huid problemen en pretnison

hij was gek op zn baasje er kwam niemand in de buurt van Smijling

Diana had haar hond aan haar broer gegeven zo verhuisde hij weer naar een ander huis overdag bij Opa en Oma en snachts en in het weekend bij Smijling ook daar bleven ze niet wonen ze huurde een huisje dichter bij Oma wat ook veel groter was en geen trappen .

Matjan is in zijn leven veel gebeten hij was te lief het waren net de drie musketiers op straat lief voor de poesen maar op het erf waffen en blaffen ze pikte eieren uit het duiven hok zaten te vechten met de doffers en paste op de vogels nooit hebben ze de duiven kwaad gedaan

de apagonissen of parkiet zat gewoon bij hun de hamster liep zo over hun rug wel heeft Jack een keer onze diamant duif gebeten jammer kooi vergeten te sluiten .dom dom . Matjan is op 12 jaar overleden in september 2003

toen kwam Menno er bij Smijling wilde graag een anderen hond Menno is geboren in de Midden

beemster 10 09 2003

het is een ruig haar en drie kleur ik dacht nog van wat heeft hij lang zijn nest haar ,maar zijn haren waren lang ook kon hij snel de keuken trap op, het is een hoog been 45 cm

dat scheeld nog al wa tMatjan en Jack en Banjer zijn laag benen 25 tot 35 cm hoog

Menno is al veel over het hek gesprongen en dat is hoger gemaakt ,hij kan rennen heel hard en springen dat hij kan ook hoog dat hadden we nooit met Matjan Jack en Banjer.

Jack moederd over die twee hij likt ze droog na een regen buien ligd de een niet met het kopje op Jack zijn rug doet de ander het wel

Banjer loopt de hele dag te grommen niet in mijn buurt komen tegen Menno

terwijl jack en Banjer of Menno en Jack liggen samen maar nooit met ze drietjes Menno moet nog veel leren hij houd niet van vreemde wel van Lucienne en Coby en Nel en Wil en Maub de buurvrouwen maar verder niet ,

hij is boos tegen mannen en vreemden ook doen Banjer en Menno een wedstrijd post en kranten bezorgen voor een snoepje

Menno is nu twee jaar en Banjer Acht jaar Jack is 13 1/2 geworden 14 dagen terug werden de honden

geprikt voor de jaarlijkse injectie en wij haden zo iets zullen we jack wel of niet mee nemen hij ging nog al achter uit we hebben het wel gedaan op vrijdag smijng had ATV dus kon hij mooi helpen bij de Dr

het ging goed het prikken maar nadat Jack zondag thuis kwam kreeg hij een aanval of ja wat ?

Dr had gezegt zn hartje is nog goed hoor en hij ziet er goed en mooi uit voor zijn leeftijd .na een poosje ging het al beter .maar toch wantrouwde we de situatie hij ging niet meer mee 4x wandelen

moest Jack veel terug dragen hij werd net als Matjan met dat verschil Matjan had het karacter en sterkte van een pittbull en Jack van een juffers hondje te lief en te zacht maar wel terier in stijl om een lang verhaal kort te maken Jack is in geslapen 10 11 2005 in Wormerveer om 15.45 bij de Dr

en is nu een Helder sterretje aan de hemel ik mis mijn kameraadje mijn kind .

Jack was overal waar ik was samen met Banjer het is het liefste wat je hebt als de kinderen de deur uit zijn volwassen en uit huis je dieren

ik moet verder met mn knechtje Banjer en vriend Menno voor hun zorgen Jack heeft een mooi plekje naast Matjan twee grote vrienden naast elkaar jongens ik hou van jullie zo veel jullie zijn en blijven altijd in mijn hart in dat doosje en af en toe kijk ik even om jullie foto hangt in de kamer zo blijven jullie altijd dicht bij (mij ) mama en papa en jr en dikke knuff lieverds

het is vreemd elke keer al ik hier lees denk ik ook aan onze Poesen en Kater s die we begraven hebben .Mickye en Kareltje en Miesje en Tannie en Eskimo aan de ene kant naast het duiven hok en Matjan en Jack aan de anderen kant samen we hebben er mooie bloemen staan en een bankje waar ik af en toe mijmer als ik in de tuin ben en mijn kinderen mis allen, Beer en Coper en Herta en Trix ook niet te vergeten Mickey_en_kareltje Couper_beertje_en_sita Miesje_tannie_mickey

10 reacties

  1. Hoi,
    ik ben even langs geweest.
    heb eigenlijk niets te melden, fijn weekend.
    Liefs van Simone

  2. Ik ben ook even langs geweest en ik heb wel iets te melden. Wat een leuk verhaal over die honden. Ze gaan het helemaal door leven (ik bedoel, ze leven nu al maar voor mensen die de honden nog nooit hebben gezien). Het leuke aan deze logjes is dat ze zo persoonlijk zijn. Je deelt op die manier echt iets met anderen.

    Complimenten van Plato. Je weblog is de moeite waard.

  3. Hoi Yvonne..
    Leuk al die foto’s zo bij elkaar van jullie honden,
    Fijn weekend hé!! 😉

    groetjes Ineke

  4. Aan mijn baasje (Yvonne)

    Als ik eens broos en zwak zal zijn
    en niet meer slapen kan van de pijn.
    Doe dan wat nodig is, want och,
    de laatste slag vewrliest men toch.
    Ik weet dat het je droef zal maken,
    dwing toch jezelf niet te verzaken.
    Dan……meer dan andere dag,blijkt wat liefde echt vermag.
    Wij hadden het jarenlang zo goed,
    dat geeft ons ook de laatste moed.
    Jij wilt toch dat ik niet lijdt?
    Laat mij dan gaan terechter tijd.
    En breng mij waar men mij hulp biedt,
    een bede slechts, verlaat mij niet!
    Houd mij zacht pratend tegen je aan,
    totdat mij ogen breken gaan.
    Je weet al is het later pas,
    dat dit heus voor mijn eigen bestwil was.
    Al gaf mijn staart de laatste groet,
    ik lijdt niet meer, en dat is goed.
    Treur niet , omdat het lot bewerkt,
    dat jij, juist jij , mijn tijd beperkt.
    Wij waren elkaar toch zo na,
    laat dat je troost zijn als ik ga.

    Je liefhebbende Jacky.

  5. annelies

    ahh ik lees nu pas dat je 1 van de hondjes moest in laten slapen gecondeleerd!
    Wat knap dat ze op de foto willen robbedoes gaat altijd blaffen tegen m’n camera!
    liefs annelies

  6. leuke hondjes hebben jullie zeg. wij hadden eerst een engelse bulldog, maar hij was al oud en werd dement, dus moesten we hem in laten slapen en ik dacht toen, nooit meer een hond. maar je gaat het toch missen en we hebben nu dus ook een jack van 7 maanden jong, een piraatje, wit met zwart. Nonja kan echte kattekwaad uithalen, maar is erg lief hoor.

    trouwens, leuke log 😀 😀

  7. Hey

    Leuke site en echt kaai lieve hondjes ik heb vorige week nog een puppie gehaald en kruising tussen een herder en een wippit.
    Ik hou echt van dieren.
    En je hebt trouwens ook een leuke web-log 😀

  8. menoow gaat spei 8)

  9. Hoi Yvonne
    voor jouw
    liefs Ineke 😀

  10. Wat een prachtige foto’s!

Geef een reactie

