Wandeling

Honden uitlaten

Om 6.30 smorgen”s gaat de keuken deur open en rent Menno naar binnen gevolgd door zijn baas .Image0008jpg

5 Dagen per week gaat dat zo en in het weekend komen ze om 9 uur of 10.30 en Menno is blij dat hij ons weer ziet .

Het is net of hij zegt ik heb jullie gemist en waar is mijn Bam_met_men vriendje Banjer de brombeer .

Banjer dat kleintje is de baas hij is ook de oudste 9 jaar en Menno word 5 jaar ze kunnen niet met en niet zonder elkaar .

Ik laat overdag de honden uit twee tegelijk want de een wil niet zonder de ander wandelen.

Mijn eerste rondje is altijd om 6 uur smorgen”s met Banjer de tweede ronde is met Banjer en Menno samen  rond 12.30Menno_met_snoetje

Dan gaan we de eenden kauwtjes meeuwen waterkipjes en de waterhoentjes voeren en reiger op de Tulpkade

We lopen dan op de stoep honden aan de lijn,maar elke keer komen we buurtbewoners tegen die fietsen op de stoep /wandelpad rond om de Kok sloot

De honden zijn al een paar keer aan gereden van mij dus als ze een fiets zien moet ik ze kort houden,vooral Menno vaak doe ik hem een muilkorf Image0009jpg op.

Maar vandaag niet we hadden net de eenden gevoerd en op weg naar  huis  word ik omvergetrokken door Menno.

Heeft hij een fietster te pakken .is dit gewoon hij bijt me die rot hond nee ik heb U niet aan horen komen en U fietst op een voetpad

U bent in overtreding vind U het normaal dan dat die hond bijt ,nee ik kom er niet tussen de vrouw verklaard me voor gek en zegt ik kan U aangeven bij de politie .

Ik zeg wil u mijn adres ———–straat nr — ze rijdt kwaad weg en wijst op haar hooft ze rijdt over de brug naar de ruiterkade weg is ze

Af wachten maar nu wat er gebeurt ik ben verzekerd voor schade heb een rechtsbijstand verzekering en gezins W A inclusief de hond

Maar daar loop ik geen rondje voor om dit te laten gebeuren Menno is een brave hond maar haat fietsen te vaak geplaagd door fietsers (sters)

zal ik toch maar weer met muilkorf gaan lopen om dat fietsers zo nodig op de stoep en het wandelpad fietsen en ik en de honden ons niet veilig voelen op de stoep in onze woon omgeving

6 reacties

  1. Het lijkt me vreselijk dat je als ouders weet dat je er op een bepaald moment niet meer zal zijn om voor je kind met beperking te zorgen. Zo’n kind moet toch verder, maar hoe dan? Het is al zo eng om je “gezonde” kinderen los te laten, want daar kan ook nog zo veel mee mis gaan. Heel, heel moeilijk.

  2. Plato

    Oppassen Yvonne…in je verzekering zit wel een clausule die je hond meeverzekerd. Maar jij moet wel kunnen aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om te voorkomen dat de hond in de fout gaat. Bijvoorbeeld kort aanlijnen. Ik weet niet in hoeverre de overtreding van die vrouw meegerekend wordt in jouw voordeel. Want stel dat die vrou w niet op de fiets was en alleen maar loopt… Dan zou de hond theoretisch ook kunnen bijten en ook dan miet jij dat voorkomen. Ik weet wel dat de hond met name op fieters afgaat en die vrouw is zeker in overtreding. Maar voor hetzelfde geld krijgen jullie allebei een boete voor ieder één overtreding en betaalt jouw AVP verzekering niet omdat je niet alles hebt gedaan om het feit te voorkomen.

  3. gelukig was er geen schade
    maar ik blijf het lasig vinden dat je nergens met de hond lekker loopt en je hem een miulkorf moet op doen om dat mensen je anders om ver rijden
    op een voetpad of stoep
    waar ben je nog veilig ,en een goede richt lijn is er niet .Hoe lang mag een honden lijn ,En hoe weet je nu of je fout bent dan ?en op de andere kant van de koksloot is de uitren zone van 20 meter word ook gefietst en brommers rijden er enz:

  4. Oei, dit is tricky… ik hoop dat je er geen last mee krijgt, ook al vind ik dat je gelijk hebt. Fietsers horen niet op een voetpad te rijden, maar volgens de wet mag jouw hond niet bijten. Lastig hoor. Maar ik denk zelf dat je er nooit meer wat van hoort. Mensen die op het voetpad fietsen hebben altijd haast en dus geen tijd om langs het politiebureau te gaan:)

  5. het is zo dubbel
    natuurlijk mag een hond niet bijten
    maar ik heb geen ogen in mijn achterhoofd .en ze bellen niet met het paseren
    heb hem maar weer de muilkorf om .de hond word nu gestraft voor het gedrag van de mens die fout is vind ik want voor het zelfde lag ik op de grond en wie helpt mij dan .zo blijft het toch ik moet het onderspit delven en straf de hond

  6. Ja Yvonne, daar heb je volkomen gelijk in. Maar ik ben er al lang achter dat de regels en wetten hier in Nederland niet altijd even eerlijk zijn. Praktisch en moreel gezien vind ik gewoon dat je honderd procent gelijk hebt.

Geef een reactie

