Matjan

                                                               Matjan en Smijling .

Matjan_en_ikanmas Elke week ging hij met Diana naar W I K op puppy curses en hij leerde snel de kleine Jack Russel ,wat waren we blij eindeijk weer een hondje in huis.

Na dat Beertje en Couper onze Groenedaelers waren ingeslapen haden we geen nieuwe hond meer genomen een van de kinderen was alergie"s voor honden.

Wel jammer want we waren gek op onze huisdieren gelukig had onze zoon geen last van anderen soorten dieren met zijn alergie . Yvonne_met_jack_matjan_en_banjer_sm

We hadden altijd veel huisdieren Mickye de kater en Karel de rode en Konijntjes en Parkietjes en  Trottelduifjes Hamster en Visjes.

De eeste keer dat Matjan werd gebeten was op W I K door een Boxer.De tweede keer door een Barsio Rusische Hazewindhond zo"n grote

Moeder_matjan_met_pupjes_small_2 Hij kreeg koorts en zat vol met kleine gaatjes de dierenarts gaf hem wat penceline en antibiotica gelukig werd hij snel beter de kleine hummel .

Met twee jaar werd het de hond van Smijling en Matjan was toch al altijd bij de ouders en wandelden hij al met zijn 3 maanden jongere vriendje Jack mee .

Twee dikke vrienden overdag en de volgende dag als het baasje ging werken ging Matjan naar zijn oppas bij Opa en Oma ikke dus .

Overdag wandelde ik met ze en op vrije dagen en wekend"s en vakantie ging hij met zijn Baas en Oma wandelen grote wandelingen rond het dorp of in de duinen.Matj_small

De overbuurman van JR had twee Duitse herders en deed pak en politie werk met z"n honden maar ook altijd moperen op de mensen die hun honden los lieten lopen

Nog_samen_2 Hij had ze altijd kort aan gelijnd tot de dag dat hij zich vergiste en zijn Reu  ,onze Matjan  greep

Onze zoon belde in paniek Mama kom Matjan is gewond de hond van LV heeft hem gebeten hij was los. Het was zaterdag dus naar de weekend dienst met de zwaar gewonde hond.

Matjan heeft het gered hij was sterk en buurman zij ik geef je een geeltje voor de arts. nee de rechtsbijstand heeft het geregeld

Matjan was aangelijnd de Herder was los.onze honden hebben nooit een andere hond gebeten. ze worden gebeten of aan gereden op de stoep door fietsers(sters) die aan zich zelf denken.

Leer de mens kennen en je houd nog meer van je huis dier Matjan was een Kanjer voor zijn baas en voor zijn vrienden , hij is een steretje net als Jack aan de Hemel.Moeder_matjan_met_pupjes_small

Voor een Jack Russel heeft Matjan de Cursus goed afgesloten met 95 van de 100 punten die de honden konden halen met het examen bij W I K in Zaandam

3 reacties

  1. Hé ja, inderdaad, dit logje had ik helemaal over het hoofd gezien. Ten onrechte want Banjer vertelt hier een heel ander verhaal. Leuk, daar zijn schoffie en Gerrit weer. Maar waar blijft die “edelachtbare heer burgemeester nu?” Is ie soms getrouwd en mag ie het nest niet meer af?

    Ik ben benieuwd naar weer een Banjerverhaal. Want hij vertelt haast nog leuker dan Ikan Mas zelf….:-)

  2. Vreemd dat ik die andere twee nauwelijks heb meegemaakt. Eigenlijk ken ik alleen Banjer goed. Leuke drieling. Knap dat ze zo goed door die hondenopleiding kwamen. En dat sterretje aan de hemel vond ik ontroerend.

    Mensen…aanlijnen die honden!!!!

  3. Plato je ontmoete mij wel eens als ik overstakin de vioolstraat maar toen wist ik ook niet wie jij was .wel dat je in de buurt woonden dan dacht ik altijd aan mijn grote broer Hans

Geef een reactie

