Schrijfveren * * Nieuwerwets

Geboren voor 1978 U ook ?

Nou ik wel hoor en wel in 1944 alles was op de bon als er al wat was veelal was er de hond in de pot.

Niet dat ik er wat vanaf weet ik had een warm plekje in de armen van mijn Mama of grote zussen Adrie en Maria.

Of in mijn rotan wieg waar mijn grote broer ook over mij waakte en mijn Papa , niet dat ik dat weet .

Ja ik heb fotos gezien van mij op schoot bij Papa of op de schouders bij broer Hans .

Zij waren al geboren alle drie voor of rond 1930 toen deed je alles nog lopend of op de fiets.

Na 1945 en het verkeer weer opgang kwam gingen ze met de NS of de bus .

Nee ook de eerste jaren na de tweede wereld oorlog was het nog geen vet pot voor de bevolking.

De meisjes werkte voor brood op de plank Moeder was weduwe en probeerde ook te werken.

Maar in tijden van schaarste was er ook niet veel werk voor haar gelukkig had ze een klein pensioen van de N S .

De tijden veranderde van ouder naar nieuwer wets maar of de mens er blijer van werd betwijfel ik .

Vaak is het toch nog toen was het leven goed ook al heeft de mens van nu het toch ook niet slecht

4 reacties

  1. Tja.. de goede oude tijd…
    Ik ben dan nog een jonkie vergeleken bij jou (das respectvol bedoeld hoor!), ben geboren in 1969. Het maakt ook niet uit denk ik wanneer men nu geboren is… mensen zullen het verleden altijd wel blijven romantiseren. Je hebt volkomen gelijk, ook al zitten we allen samen in de crisis, werkelijk slecht hebben we het nog niet heden ten dage.

    Groetjes,

    Gaabs

  2. Weet lieve Yvonne, ik denk dat iedereen wel met een bepaalde emotie terug kan denken aan ‘vroeger’ en hoe het toen was…. naar bepaalde dingen blijf je terug verlangen en naar andere zaken totaal niet…. dat is, denk ik, normaal toch?

    • Ja echt wel .zo had ook ik graag mijn Vader echt kunnen herineren maar het is mij niet gegeven ik was te jong 1 1/2 jaar denk ik jammer genoeg en mijn herineringen zijn vernietigt de fotos .

Geef een reactie

