Tanden en Kiezen * * (1 )

Het gebit ……………..    .

Ja ja heb je net je melk gebit gewisseld en dan val je op de trap van school tanden stuk .

Ja in de jaren 50 waren ze nog niet zo zuinig op het kinder gebit laat maat zitten.

Dus bleef ze met haar twee kapotte voor tanden maar door lopen ze had geen pijn.

Na jaren angst voor de school tandarts kwam ze bij de tandarts voor haar kinderen.

Ja ik kan U niet helpen U bent te nerveus Ja trekken doe ik U wel ga maar zitten.

De man trok bijna al de kiezen maar deed niks aan het gebit wat door vallen op de mond.

Steeds slechter werd maar goed na weer een verhuizing kregen ze een andere gezins tandarts.

Moeder en vader gingen trouw met de kinderen er na toe Pa bleef buiten wachten en Moeder binnen.

Moet Uw gebit niet eens na gekeken worden nou nee tot haar volgende duik op de mond.

Weer zatten de tanden los in het boven gebit we maken een foto en ja ze werd geholpen .

Het onder gebit ging er uit op twee na die bleven als steun voor het klik gebit staan.

klikgebit

klikgebit

Maar de boven tanden haal die er ook maar uit Nee die groeide wel weer vast in het tandvlees.

Ha ha ja dat had je gedacht vast ja ja na weer een val en gebroken neus weer problemen .

Nou hij doet er toch niks aan dacht ze laat ze er vanzelf uitvallen maar dan.

En ja hoor een ging , twee ging ,nr drie brak door de midden en de rechter kant was nu leeg .

hoi hoi daar was ze van af nu nog 3 kiezen en 2 snijtanden en hup ze was boven ook leeg kon er een klikgebit in.

Maar nee ze melde zich vol angst bij de huisarts voor een verwijzing zoals Achmea had gezegt.

Nee de huisarts wist het niet ja Amsterdam en Alkmaar maar ik schrijf U wel oxazepam voor .

Nee ik wil geen verdovende middelen ik zoek een Angst tandarts meer niet geen medicijnen.

De volgende dag ging ze kijken bij Dental zorg legde haar probleem uit huilend en ze kreeg een afspraak.

Volgende dag met buikpijn er heen ze werd goed opgevangen alles werd na gekeken er werd een plan gemaakt .

Nu moet ze trekken schoon maken en word er een klik plaat gemaakt wat niet nodig is word niet getrokken.

Angst ja maar het moet straks is het te laat en krijgt ze nog iets er bij  nee bedankt.

wortel kanaal

wortel kanaal

3 reacties

  1. Och och och wat een drama, he meis?

    Ik wens je van harte toe dat die ‘angst-tandarts’ het jou net zo naar de zin zal maken als de mijne nu bij mij doet, en deed de afgelopen weken. Mijn angst zit er nog wel maar ik durf nu tenminste weer heen te gaan en mijn mond ook open te doen. Een hele verademing, en ja jij moet nu door die zure appel heen maar over enige tijd, als alles klaar is, ben je er heel erg blij mee dat je wel gegaan bent, zullen we wedden?

    Sterkte meis, liefs en fijn weekend -x-

    • Ja ik lijk nu wel dracula maar heb wel buikpijn hoor maar het moet volgende week eerste behandeling duim maar voor mij na —-jaar

  2. Oei, dat is een heel gedoe. Maar ja, het moet nu eenmaal.

Geef een reactie

