Invalshoek *46 * Aaneenflansen – Desperaat

Aaneenflansen    .

Hoe kom je er op ja flansen deed je in je jeugd bij een opdrachtje wat niet leuk was .

Bijvoorbeeld baby sokjes breien ba ba ba dan laat je lekker de steken vallen .

Juist die opdrachtjes welke ze leuk vond ja dan werd je overgeslagen  brei jij nog maar wat pennen.

Nee ik wil naaien en borduren en handwerkjes maken net als mijn grote zus Adrie ?

Een mooie rok met bluose of een taffelkleed borduren een leuke beer in elkaar zetten .

Niet zo,n breiwerkje aaneenflansen recht breien en averrecht of gerstekorel ba ba .

Oke een leuke tekkel breien dat is nog eens leuk ,of een mooie beer een trui .

Maar nee sokken geiten wollen sokken uit de oude doos wanhopig werd ze er van.

Een leuke onderwijzeres dat wel Juf Bladergroen uit Zuid Afrika en vertellen dat ze kon.

Liever bakte ze een appeltaart voor de leeraren of deed ze de koffie en thee ronde .

Kijken naar buiten en de klok zo dat ze weer naar Moeder kon gaan uit de school weg.

Lekker naar huis bij Moeder die niet mopperde als ze haar breiwerkje aaneenflanste .

Maar haar op weg hielp in alle rust en liefde .

4 reacties

  1. Wat een wanhoop kon je dan voelen he, op school?
    Gelukkig was daar moeder die alles weer goed maakte!
    xxx

    • ik had denk ik vaak de liefste Moeder van allemaal.

      • Melody

        Nou dat is toch geweldig?
        Wie gunt nou niet een kind zo’n moeder?!

        Ik had niet dat geluk zoals je weet, maar ben niet jaloers aangelegd, alleen maar blij voor jou dat jij er wel zo eentje had!

  2. Nou zo had ik aaneenflansen nog niet bekeken. Eigenlijk wist ik ook niet wat het betekende, maar het woord sprong zo naar voren toen ik inspiratie zocht ;-)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

