Wer bin ich, waar kom je vandaan * 22 *

vergeet mij nietje Boeken lezen.

Veel is er al geschreven over kinderen geboren tussen 1940 – 19 45 de tweede wereld oorlog.

Er zijn in die tijd veel kinderen verwekt en geboren die nu nog in 2013 met on beantwoorden vragen rond lopen.

Wie was mijn Vader , ben jij wel mijn  Moeder of zijn jullie mijn adoptie ouders ?

Veel meisje,s die zwanger waren van een soldaat werden uit huis gestuurd van wege de schande.

De familie wilden niks met het ongeboren kind te maken hebben en de Moeder .

Vaak ook wisten de soldaten niet dat hun vriendin zwanger was en kwamen er na de oorlog achter.

Dat ze Vader waren geworden van een zoon of dochter en vertrokken ze naar hun eigen land.

Zij die het wel wisten en het melden bij de legerleiding werden geholpen .

Na het lezen van diverse boeken van verschillende schrijfsters komen er nieuwe vragen boven.

Wie ben ik , ben ik wel ik , wat maak ik los verdriet schaamte en het verzwijgen van de angst ?

Er zijn tussen de 13.000 en 15.000 kinderen van Duitse militaire geboren buiten de Engelse en Canadese en Amerikanen..

Verboden kinderen waar niemand op zat te wachten ,hun jeugd kenmerkte zich door pesterijen en afwijzing.

Het taboe op hun afstamming zorgde veelal voor een moeizame relatie met hun Moeder en vaak onbekende Vader.

Om dat bij de aangifte van de burgelijke stand niet werd genoteerd en verzwegen dat het kind was erkend door de

Vader een ( Duitsche militiar ) kreeg het kind de Nederlandse nationaliteit

Ook probeerde  de kinderbescherming vaak de onwettige kinderen af te nemen of de Moeder uit de ouderlijke macht te zetten.

Zo dat het kind onder toezicht geplaats kon worden of in een kindertehuis geplaatst werd .

Waarom waarvoor er zijn nog zoveel vragen die niet beantwoord kunnen worden of niet zijn gesteld ?

 

1 reactie

  1. ria

    Nog steeds worden er oorlogskinderen geboren van wie niemand weet wie ze zijn.
    Triest maar waar.
    Liefs Ria

Geef een reactie

