W E 300 * * Spinnen

Plato s W E  300

Ik mis mijn Jacky ,s

 

Wat er ook loopt over mijn vloer of over de grond in onze tuin ik mis mijn maatjes Jack en Banjer.

Wat was het makkelijk om even te roepen Jack Muisjes of Banjer kom kijken .

Er was altijd hulp als ik in nood was en grilde van wat er zich bewoog in huis .

Ba wat erg zo,n beestje met 8 pootjes dat snel over het behang rent of geruisloos over mijn vloer.

Nee dan waren mijn hulpjes een uitkomst ze jaagde het diertje wel naar buiten voor mij.

Nee ik roep nooit kom Poesjes of kijk er zit een S —– nee ik roep muisjes?

Waarom nou ik wil niet dat anderen denken ze laat haar honden op de buurt poesen los .

Nee onze poesen en onze hondjes waren dikke vrienden die speelden samen lief.

Maar op de dagen dat er weer van die grote zwarte beestjes rondlopen dan zit ik met de benen om hoog .

Op de bank te wachten dat er hulp komt van Man of Hond en bonkt mijn hart in mijn keel.

Laats zou ik de leuning vast pakken en wat ziet mijn slaperige hoofd een zwart monster op de muur.

T, ja en wat nu de honden zijn sterretjes dus van hun geen hulp meer voor mij en man in diepe slaap?

Ik heb de plumeu gepakt en het dier er op laten stappen de voordeur geopend en het uit geklopt .

Hopend dat het zich een weg vind in de tuin verder en daar een mooi web maakt om muggen te vangen.

Ben rillend mijn weg naar boven gegaan en het eerste uur liggen pikeren zal het nu echt buiten zijn.

Of kom ik het straks weer tegen als ik naar de WC ga dan doe ik maar het licht aan .

Spin

Spin

 

 

 

 

11 reacties

  1. Ik ben zeer gehecht aan mijn muis, mijn computermuis!
    Met spinnen heb ik zeer weinig, maar laat ze wel leven.

  2. kan me helemaal voorstellen dat je ze mist meid!!

    Spinnen zijn ook niet mijn vriendjes hoor.

  3. Ha, je bent er bang voor maar je mist ze ook. Ik denk dat dit voor velen geldt. Want dat gekriebel in de woonkamer precies boven de bank, daar moet ik ook niks van hebben. Maar zo’n web is toch kunstig gemaakt.
    Bij het lezen van deze WE kreeg ik ook al een beetje de kriebels. Echt hoor, na deze reactie ga ik eens flink krabben.

    Leuke WE en ja… Banjer… ik mis hem ook. Menno vast ook, want die is nu helemaal alleen.

  4. ria

    Je moet ze koesteren die beestjes.Spinnen brengen geluk, ja toch ??
    Leuke WE
    liefs, Ria

    • ja de kleine maar de grote zie ik liever in de tuin dan zijn ze mooi

  5. Als je bang bent voor spinnen lijkt het wel of je ogen er altijd naartoe getrokken worden… Jammer dat je je maatjes mist. Ze hoorden ook zo bij het gezin! Sterkte hoor,
    liefs Kakel

  6. Ik heb te doen met mensen die bang zijn voor spinnen. Ik hoef er ook geen op mijn gezicht, maar als ik er eentje zie (of een ander beestje), dan zet ik er een glas overheen, schuif er een kartonnetje onder en deporteer ze naar buiten. Met vliegen enz. moet je dat glas héél langzaam doen, dan ontsnappen ze niet.
    Nou ja, er zijn ook van die prikbeesten, die overleven het soms niet…

  7. Jakkes, dat plaatje! Hier twee poezen die ook graag spinnen eten. ;-)

  8. Onze poes is ook gek op spinnen, dus ik heb ook een hulpje bij de hand ;-)
    Ik kan me voorstellen dat je je maatjes mist, ik moet er ook niet aan denken.

  9. Lijkt mij vervelend als je bang bent voor spinnen,die van het plaatje is wel een griezel.

Trackbacks

  1. WE-300 september 2013 | Platoonline

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

