WE 300 januarie 2014 * * Verwaarlozen

Plato s W E  300

Huisdieren .

Elke keer weer vraag ik me af waarom nemen mensen een huisdier ze vergeten wat het kost.

Je begint al met de aanschaf van een Hond ,Kat ,Vogel ,Konijn of Vissen.

En wat er dan nog bij komt een Hond kost minimaal 850 . 00 euro als niet meer.

Dan een halsband en riem, voerbak en drinkbak zak voer goed merk

De chip de puppy injecties 3x en  ontwormen elke maand kam en borstel.

Een mand en bench soms moet de hond geknipt of geschoren bij de trimster.

Dan nog de speeltjes en een bal snoepjes en kouw botjes.

Goede dierenarts of de thuis dierenarts  en ook nog naar de Puppy curses e/a vervolg les?

Je kan dan ook nog lid worden van de ras honden club van het ras wat jij hebt aangeschaft.

Bij weer en geen weer of hondenweer je moet je hond 4x per dag uitlaten zeker

En poepzakjes mee of een speciale schep met zakje zo voorkom je een boete,

Hond aan de lijn alleen los op uitlaat stroken of veldjes

Een huisdier heb je voor beiden het plezier voor zeker 10 tot +/- 18 jaar

Een kat kan zelfs 30 jaar worden zoals onze kater Micky 27 jaar.

Je neemt een huis dier niet voor een dag of een week maar voor jaren.

Verzorg het goed over voer het niet zo dat het te dik word maar geef het ook niet te weinig .

Dan word je huisdier ziek en gaat het je veel geld kosten wat je zelf moet betalen

Zorg voor een W A Verzekering met rechtsbijstand voor schade aan derde.

Tja denk na voor je begint aan wat voor huisdier dan ook  het kost je altijd geld.

En verzorg het met liefde en respect je krijgt er zoveel voor terug aan liefde.

Denk er ook aan wat als je dier overlijd begraven of crematie.

Bammetje slapen op het kussen

Bammetje slapen op het kussen

 

 

 

14 reacties

  1. Ja, veel mensen vergeten dat, maar veel mensen zien een dier helaas ook vaak als wegwerpartikel, ik kan er laaiend om worden.

    • ik ook kinderen ziek van mijn katten? katten weg maar bij de oppas lopen ook katten? en dan maar weer een of meer honden nemen voor hoe lang?

  2. ria

    De een geeft er z’n leven voor, de ander dumpt ze voor weer een andere hond of kat. Dat zou ik nooit kunnen.Als ik een dier neem wordt het mijn vriend en ga ik er helemaal voor.Dan maar bezuinigen op andere dingen, geen probleem.
    Liefs, Ria

  3. Plato

    Het is nog een hele lijst waar je aan moet voldoen wil je een beetje een hond houden. En dan hebben we het wel over een rashond waarbij in veel gevallen ook nog flink wordt aangeklooid met de fok. Het is maar de vraag of honden zo blij met mensen zijn. Maar helaas kunnen ze niet praten.
    Enfin, goede opsomming. En terecht, die hondjes verdienen een goed leven, net als wij.

    Mooi opgeschreven, Yvonne.

    • Deze jacky,s van nu komen bij een goede fokster vandaan ze doet er alles aan om ze ras zuiver te houden.
      er word inderdaad nog veel gerommeld met honden door ze te kruizen met een ander ras

  4. Was iedereen maar zo zorgvuldig. Ik vind het ook vreselijk als mensen hun dier als gebruiksvoorwerp zien en dumpen als het ze niet meer zo goed uit komt.

  5. Kan natuurlijk niet anders of ik ben het helemaal met je eens!

    Als mensen eens wat zorgvuldiger zouden omgaan met een ander levend wezen ipv vol verwaarlozing alleen maar aan hun eigen pleziertjes zouden denken zou onnoemlijk veel leed bespaard kunnen worden.

  6. Helemaal waar, huisdieren zijn duur, daar denken de mensen vaak niet aan.
    Ik ga straks met onze oudste hond naar de dierenarts voor de jaarlijkse prikjes.
    Kost ook weer geld, maar dat hoort er bij!
    Groetjes

  7. Als je een huisdier wilt, dan moet je in ieder geval goed nadenken voor je er echt aan begint. Hier twee katten in huis en we vinden het heerlijk en ze worden goed verzorgd.

  8. Je hebt gelijk, dieren verdienen het om goed verzorgd te worden. Heb genoeg gezien toen we 13 jaar een dierenwinkel hadden.

  9. Een huisdier is niet zomaar een voorwerp en helaas denken veel mensen daar niet aan als ze er een aanschaffen. Iedereen is dol op puppies en kittens maar zo blijven ze niet.
    Mooie WE!

  10. Goed verhaal, helemaal mee eens. Zelf wil ik geen huisdier, omdat ik er niets mee heb, maar ik geniet van mijn dochter met haar honden en katten, hoe ze daar in op gaat!

  11. hanscke

    Helaas zijn er te veel mensen die ondoordacht een huisdier nemen, maar onze honden hebben geen klagen. Hun voorganger is 16 geworden, dus zeker geen wegwerpartikel. en onze kat wordt volgende maand 19 jaar.

Trackbacks

  1. Kat (deel III) en een nieuwe WE-300 | Platoonline

Geef een reactie

