Uit * *Langs het water

opstap met Mama

opstap met Mama

Karper

Karper

 

Water en de natuur.

Elke keer weer komt de herinnering terug op stap met Mama wandelen , op de fiets, met de trein.

We gingen op stap de natuur in de Hout in Haarlem of het Amsterdamse bos de Hout in Alkmaar.

Achter op de fiets voeten in de fiets tas Moeder vond het fijn samen op stap hengel vaak ook mee.

We reisde stad en land af per trein en boot de fiets mee niks was vreemd kleed mee en fles voor melk .

Zo onder de koe vandaan fruit uit de boomgaard overal vertelde ze wat over het groen de dieren.

Van de week keek ik naar jonge visjes in een sloot en plots zwom er een super grote onder mij door .

Ik schrok had het niet verwacht had ze wel eerder zien paaien maar dit verwachte ik niet.

Dacht terug aan mijn eerste Aal of dikke Zeelt vond wit visjes leuker dan zo een grote aan de haak.

We hebben wat aan het water gezeten en over het water gevaren met een boot

Alkmaarder meer Noord Hollands Kanaal de Afsluitdijk het IJzelmeer Noordzee kanaal mooie Nel het Spaarne de Zaan

In Groet en Schoorl de pier van IJmuiden Bloemendaal Zandvoort Noordwijk Wassenaar Katwijk Hoek van Holland

En in Groningen bij Ter Apel het was genieten samen Moeder en ik wat mis ik haar nog vaak .

Haar beschermede armen om mij heen

je jongste dochter xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1 reactie

  1. ria

    Mooi zo’n herinnering
    lieve groetjes, Ria

Geef een reactie

