Van Indonesie naar Holland *21* Vaarwel en tot ziens

De laatste reis .

Op 25 -Maart 1935 werd je geboren in Batavia te Nederlands Indie   broertje van Jenny en Zoon van Nonnie.

Na twee jaar verhuisde het gezin naar Semarang waar je broertje Henk en zusje Anneke werden geboren.

En daarna werden nog twee zusjes geboren Meidje en Poppeke Semarang bracht geen geluk voor het gezin

Jij kreeg en ernstig ongeluk waardoor je lange tijd in het ziekenhuis moest verblijven

Er waren ook nog drie kinderen van Pa Giesen Bob en zijn zusjes Leni en Doortje.

Je werd plotseling uit het ziekenhuis mee genomen door Pa hij was niet tevreden over je behandeling

De val was net geen dwars laesie en na veel oefen leerde je weer lopen in de oorlog

Pa werd gevangen genomen door de bezetters van Indie en Mamie vluchten met haar zes kinderen

Zware tijden braken aan eerst als buiten kampers en later toch in het kamp banju Biru enz:

Een  gezin zoals vele werd uit elkaar geslagen verplaatst van hot naar her

Na de bevrijding hoorde  Mamie dat haar man Pa Giese de vader van haar vier kinderen was overleden.

Jij als oudste zoon werd de man in het gezin ondanks je slechte gezondheid was je een vechter voor het gezin.

Mammie haar steun ook in Nederland was jij die zorgde Henk en Anneke gingen nog naar school.

Bob was overleden Jenny ,Doortje en Leni getrouwd en Meidje en Poppeke overleden.

Wij leerde elkaar kennen in 1958 -1959 verloofde ons op 25 -12 1960 en trouwde 14 05 1964

Je begon je laatste reis op 02 08 2014 een zwarte pagina in ons leven.

Van mij en de kinderen Barend ,Smijling , Christa ,Diana en onze hond Lizzy en Askur van Smijling

Onze kleinkinderen we houden van jou en missen jou die niet gemist kon worden mijn liefste xxxxxxxx.

Jij die regelde, jij die zorgde, jij die kookte,  jij die ons bracht en haalde , jij die er altijd was voor ons .

Close

Close

 

 

9 reacties

  1. ria

    Een heel leven in een kort verhaal.Prachtig
    Liefs en sterkte, Ria

    • moest het afsluiten
      al sluit ik mijn liefste niet af . hij blijft in mijn hart xxxxxxxxxxxxxxx

  2. Een heftig maar mooi logje is dit Yvonne… Ik hoop dat het je goed heeft gedaan om je op deze manier te uiten. Veel liefs, Trees

  3. Plato

    Een mooie afsluiting. Fijn dat je je dit verleden zo warm en positief herinnert. Een emotioneel maar heel mooi blogje.

    • gelukkig zijn er in de 55 jaar samen meer fijne dan nare herinneringen Bert was een goede Vader en zorgzame echtgenoot

  4. Chrisly

    Mijn schoonmoeder heette Doortje haar broer was Bob ( heeft een zoon Barney) en haar zusje heette leny getrouwd met Wim Boverhof zit ik hier goed? Probeer voor ons een gezicht en een hoe wat en waarom te krijgen bij het verhaal Indonesië , omdat mijn schoonmoeder hier nooit over heeft willen praten en kunnen praten. Toevallig kwam ik op deze topic terecht, misschien weet je meer?

    • Je zit goed ik ben een schoonzus van Doortje en Leni

      • Chrisly

        Zie pas net je reactie bedankt! Ik zou graag de namen hebben van jou vader en zijn geboortedatum, misschien weet je ook hoe de moeder van Doortje en Leni heette en heb je misschien ook een geboortedatum ? Misschien kan je ons helpen met de zoek tocht naar het verleden van Doortje Giesen ? Ik hoop dat je nog veel dingen weet b.v.d Chrisly de Gouw ( is mijn naam)

      • mischien is het fijner om te mailen of bellen via 06
        ycjvb39@gmail.com of facebook
        yvonneikanmas van bochem

Geef een reactie

