Mantelzorger (ster) * * en Gemeente ?

Veranderingen

Eerst hoorde de Mantel zorg bij het W M O en nu via de EVEAN opeens bij het ( SWT ) Sociaal Wijkteam Wormerveer .

De Gemeente Zaanstad en het Sociale Wijkteam willen graag weten hoe de ervaringen zijn verlopen.

En komt er een tevredenheidsonderzoek onder de wijkbewoners die recent contact met het team hebben gehad.

Binnen kort ontvangen deze bewoners een mail ,brief of telefoontje om mee te doen

Zo dat zij hun ervaringen en mening kunnen geven wat wel belangrijk kan zijn ,

Zelf dacht ik wat duurt het lang voor we iets horen na de gesprekken met Joop en de amtenaar.

Maar nu komt er schot in denk ik na de vele nare gebeurtenissen van overname van bestuur?

komen er verschillende brieven en mails binnen met uitnodegingen voor de mantelzorg dag in Zaandam

Te ver voor mij en een dag met avond vullend programma wie zorgd dan voor de honden en voor mijn kind.

Leuk mar ik ga niet heen als het in het buurthuis de Lorzie was ging ik wel even langs om te kijken.

Vanmiddag stond er een groepje leerlingen met begeleidster voor de deur met een attentie en brief.

het Sosiaal wijkteam en het Trias college hebben een samen werking waarbij de leerlingen .

Van 13 -14 jaar hun maatschappelijke stage gaan vervullen bij het SWT.

De jongeren kunnen dan bij een mantelzorger als ondersteuning klusjes doen

Onder andere Boodschappen -tuinieren -planten verpotten of ramen lappen.

De hond uitlaten samen de hond borstelen onkruid wieden  stofzuigen in overleg ?

Ja  wat laad je een jongeren doen als opdracht als ik wat weet een idee zal ik het wel doen

Ook kreeg ik een lief en leuk presentje van de leerlingen voor de mantelzorgster.

 

1 reactie

  1. ria

    Misschien vind zo’n meisje/jongen het wel leuk om de hondjes mee uit te laten. Wie weet kan zij of hij, als je het goed begeleidt, het ooit gebruiken als vakantiebaantje .

    Liefs, Ria

Geef een reactie

