Huiselijk geweld * * Misdrijf

Huiselijk geweld.

Het houd niet op, van zelf  kom in actie .

Gaat het thuis niet maakt U zich zorgen .

Huiselijk geweld is geweld dat zich afspeelt binnen de huiselijke sfeer en niet direct zichtbaar voor de omgeving.

Huiselijk geweld valt buiten de sosiale controle en het heeft allerlei gradaties

  1. Sexueel geweld
  2. vernedering
  3. treiteren
  4. geestelijk en of lichamelijk mishandelen.
  5. overmatig controleren van geld en bellen
  6. ouder mishandeling
  7. partnergeweld

kindermishandeling

Het is een verstoorde machts verhouding en de behoefte aan macht uit te oefenen.

Zowel mannen als vrouwen maken zich hier schuldig aan.

Geweld komt zowel bij hetro sexuelen voorals bij homo sexuelen relaties

Ervaren plegers ervaren hun eigen gedrag niet als geweldadig door dat het in het  gezinssysteem als normaal ervaren word.

Kinderen kunnen zelf ook huiselijk geweld plegen tegen hun ouders door bijvoorbeeld te slaan te dreigen enzevoort

Geweld is altijd een misdrijf bel dan 112 voor hulp voor dat het te laat is http://huislijkgeweld.nl

Op de pagina van Wikipedia en op huislijkgeweld.nl staat meet te lezen over dit onderwerp

Zelf slachtoffer van verschillende soorten geweld in een tijd dat er nog geen 112 was

dus bel en keer je niet tegen je partner of de dader maar zoek hulp wil je geen aanklacht ga toch praten .

monument voor slachtoffers overleden door huiselijk geweld

monument voor slachtoffers overleden door huiselijk geweld

 

 

6 reacties

  1. Heftig logje Yvonne… ❤

    • ja soms komt er iets onder mijn ogen waar ik niks mee mag /kan maar doet pijn om te zien

  2. ria

    Wat een prachtig maar ook intriest monumentje voor de slachtoffers.
    Raak geschreven logje.
    Liefs,Ria

  3. Gelukkig heb ik er nooit mee te maken gehad.

  4. Plato

    pittig blogje. Gelukkig heb ik hier weinig last van mij en mezelf zodat ze mij ook niet slaan.

    • Ik ook niet persoonlijk .ooit in mijn jeugd wel .
      maar ik hoor het wel in mijn leef omgeving en wens het nooit van dichtbij meer mee te maken

Geef een reactie

