W E 300 * * Handelen

Plato s W E  300

Slachtoffers van de Weergoden.

Heerlijk dit gezeur over welk weer type we van daag of morgen willen

Blij dat ik dit niet hoef uit te zoeken of bedenken ben blij met wat ik krijg

Regen zon storm regen sneeuw hagel behalve bliksem en donder en ijzel .

Ja ik ben en buiten mens loop graag in de wind waait je hoofd lekker leeg

Ook bij regen is het fijn ziet niemand mijn zorg of verdriet en tranen

Jammer Honden nat die hebben geen droge jas of jack maar handdoek.

Als de zon je al s morgens vroeg wakker maakt en een blauwe lucht lacht de dag je toe

Zitten de 100 mussen al de wachten in de vlinder struik honger kom je nog

En even daarna zijn de Kauwtjes er ook die nemen meteen drie happen mee in hun snavel

Voerbak waterbak en zandbak gevuld en dan wachten misschien komt de sperwer of zo ook nog langs

Soms zit er zomaar een grasparkiet op mijn schoot of de brutaalse kauw naast me op tafel

Schiet het schichtige roodborstje voorbij in zijn rode pakje

En vliegt het groepje groene parkieten over vol geluid het is zomer kom buiten.

Als de herfst komt met al zijn mooie herfstkleuren vol na zomerse warmte

Vraag je waarom klagen de mensen toch kijk om je heen en geniet van al het moois

Voorjaar met lente groen Zomer met heerlijk weer Herfst met zijn stormen Winter met ijs en sneeuw

Ik heb genoten van deze zomer lekker in de tuin met de vogels en de honden en Zoon in het weekend

Wat een rust niks hoefde alles kon rust en stilte het grote genieten fles water bak leut en vogelvoer

Af en toe zwembad voor de honden in de tuin wat wil een mens nog meer een lik

Belissima mijn Lizzy

Belissima mijn Lizzy

Astor in vogelzanbak

Astor in vogelzanbak

 

 

 

15 reacties

  1. Plato

    Zo tevreden met het leven zouden veel andere mensen ook moeten zijn denk ik. Het geluk zit in kleine hoekjes en laat zich zien in alle eenvoud.

    Trouwens… dat jij zo maar een sperwer in de tuin hebt, dat is toch wel heel bijzonder. Dat heb ik niet. Als ik niet voer blijven de mussen trouwens ook weg. De kauwen komen altijd en wel soms met twaalf tegelijk. Maar ik mis de koolmezen dit jaar. Misschien komt het omdat mijn boom weg is. Volgend jaar maar afwachten.
    Leuke inkijkje in jouw tuingebeuren via deze WE, Yvonne. En in de regen lopen… nou, ik raad je voorzichtig toch een paraplu aan hoor. 🙂

    • Ja het is mooi om bezoek te krijgen van roofvogels ze zijn van dicht bij erg mooi .
      maar onze tuinvogels zijn niet blij ze verdwijnen dan onder het blader dak.

  2. Een mooie, positieve instelling.

  3. ria

    Geniet van je tuin en het weer Yvonne.Ik heb ook veel verschillende meesjes in de tuin en vanmiddag zat er een vogeltje met een oranje-geel lijfje op de schutting , zo mooi.Hie komt de sperwer ook. Nu voer ik geen vogels, alleen in de winter.

    Liefs, Ria

  4. mooi verhaal en ja wat het weer betreft denk ik er bijna net zo over…. ik vind alles goed behalve die bloedverzengende hitte want daar wordt ik ziek van maar verder zul je er mij niet over horen.

  5. Meer dan mamma

    Ach, alles heeft zijn keerzijde. Elk seizoen heeft haar mooie dingen en minder mooie dingen.. gelukkig maar, het zou anders maar heel saai worden.

  6. Kakel

    Ik houd van mensen met een positieve instelling en daarvan ben jij er een. We kunnen trouwens ook niets veranderen aan het weer, ons er alleen maar naar schikken. Laten we een voorbeeld aan de dieren nemen!
    Groetjes kakel

  7. Ferrara

    Kijk, dat is je ware. Genieten van de kleine dingen, maakt het leven zo aangenaam.

  8. Een fijne positieve kijk op het weer en de natuur!

  9. Wat een heerlijk verhaal, en een prachtig tegenwicht tegen al dat gezeur over slecht weer! Dat gezeur komt van mensen die nog nooit genoten hebben van een stevige regenbui op hun kop of een storm die bijna je haar meeneemt! Gewoon over de drempel stappen en net zo genieten van de regen als van de zon! Dank je!

    • Ja en dan heerlijk met de honden of de kinderen over het strand wind in de rug
      en terug de regen op het gezicht
      genieten van het weer met zonnig weer vond je ons niet op het strand van Zandvoort maar in de kennermerduinen in Bloemendaal

  10. Mooi Smijling 🌞

  11. Ja, wat hadden we een mooie zomer hè? En ik denk dat jij in je tuin inderdaad erg hebt genoten! Mooi beschreven.

  12. Mooi fijn dat je het zo ervaren hebt. Ik heb het ook hoor als ik in mijn tuin al het leven ziet kan ik dat heel erg waarderen.

Trackbacks

  1. Een interview en een nieuwe WE-300 | Platoonline

Geef een reactie

