Bezoek van de Overzijde * 0 1 *

 

Bezoek.

Ik was eigenlijk al een beetje bekend met de situatie immers als ik ziek was en koorts had zag ik

vaak mijn overleden ouders zusters en broers aan mijn bed staan . Bang was ik niet maar omdat ze er

wel waren maar niet spraken, vroeg ik me dikwijls af: willen ze dat ik met ze mee ga of zijn ze bezorgd

over mij?

Natuurlijk kreek ik geen antwoord.

 

Op een avond, niet lang na het overlijden van mijn man Bert, begon mijn hondje Lizzy , die een vast

Slaapplekje heeft naast mij op ons bed. Plotseling te blaffen. Daarbij staarde ze precies naar de plaats

waar Bert altijd naar buiten keek. Nu is Lizzy een trouw waakhondje die zodra ik de slaapkamer deur dicht

doe. er voor gaat liggen grommen zo dat het goed duidelijk is dat niemand aan vrouwtje mag komen.

ik keek naar Lizzy en voelde Bert is in de kamer aanwezig.

vanaf die dag voelde ik zijn aanwezigheid vaker .maar er gebeurde veder niets.

 

De afgelopen weekgebeurde er wel degelijk iets. Ik lag in bed en het was warm.

Toen, ineens, zag ik Bert naast mij liggen. Hij stond open wel precies op de plaats waar Lizzy altijd

ligt. ik hoorde hem niet lopen zoals normaal maar in eens stond hij bij het raam en deed het rolgordijn

omhoog om de straat in te kunnen kjjken.

Ineens begon hij te praten. het was en heel verhaal dat ik maar moeilijk kon volgen. het ging over

Allochtonen, over onrust op straat. het was duidelijk dat er volgens hem iets niet in orde was. maar

wat?

net zo plotseling als hij was gekomen verdween Bert weer.

 

Twee dagen later kreeg ik bericht dat juist die nacht onze zwager Rudy Gabriel was overleden per telefoon in

de V S .

 

Wilde Bert me die nacht op de hoogte brengen van het overlijden van onze zwager Rudy ?

Maakte hij zich misschien druk over zijn broertje Henk die regelmatig ernstig ziek is?

Zijn er andere dingen ie hij mij wilde zeggen?

Misschien maakt hij het me op een later tijdstip duidelijk. maar ondertussen blijf ik piekeren en me

afvragen wat moet ik hier mee? Rust zacht Rudy.

Yvonne 13 08 2015

 

prive bedje

prive bedje

Rudy Gabriel

5 reacties

  1. ik had dat soort dromen als kind in…. toen vond ik het eng maar inmiddels ben ik er volledig aan gewend. Ik heb ze nog steeds en soms zelfs als ik wakker ben….
    Als ik je mag adviseren…. probeer er van te genieten ipv onrustig / angstig om te worden… des te ontspannender je bent des te duidelijker de boodschappen.

    • De antwoorden zijn soms zo moeilijk als je het aan andere verteld de een zegt weg sturen het komt van Satan de ander stelt je gerust.

  2. Goh wat een bijzonder logje! Ik hoor wel vaker hoor dat mensen hun dierbare overledenen zien, mijn moeder had het ook heel vaak. Hoewel wij het ook wel op medicijngebruik gooiden bij haar…
    X

  3. Plato

    Waar is mijn reactie gebleven?

    • je hebt misschien in gedachte gereageerd ik heb niks gezien nog
      groetjes van mij

Geef een reactie

