Koffievrienden en een leuke verjaardag

‘Koffieochtend voor vrouwen’ las ik op het bord langs de weg bij het huis van Ina en Peter.
Ik ken hen al jaren. Als Ina haar hondje uitliet, liep ik met mijn honden vaak met haar mee. Dus vond ik het wel leuk om in haar groep koffie te drinken.
In die groep zaten diverse buurtjes (Marijke en Jessica, Willem en Martin, Rinus, Ina en ik, Vera en nog een paar binnenkomers.
Op een dag was er ook een onbekende Limburger bij. Hij noemde zich Rokxy, speelde gitaar en zong daar heel mooi bij.

koffie ochtend bij Ina

Koffieochtend bij Ina

De maestro speelt

                    De maestro speelt

Dat laatste vertelde ik aan Plato. Die wilde Rokxy ook wel eens horen. Dus kwam hij een ochtend mee om te luisteren. Het klikte goed tussen Plato en Rokxy, die eigenlijk Pierre heet.

Niet lang daarna kwamen Rokxy en Plato in Plato’s huis bij elkaar om samen te spelen en te zingen. Er groeide een fijne vriendschap op tussen de mannen en ik mocht mee om te luisteren of video-opname te maken.

Toen zijn verjaardag naderde wilde Pierre dat vieren bij zijn tweelingzus in Maastricht. Maar om een of andere reden ging dat niet door. Pierre had geen zin het in zijn eigen huis te vieren. Tot dan toe had hij al zijn verjaardagen alleen gevierd. Daarom werd besloten deze keer een feestje bij Plato te houden.

De maestro snoeptIk koch een aardigheidje voor Pierre’s geboortedag en deed er een verjaardagskaart er bij. Plato had ook wat creatieve ideeën (een album met foto’s van Rokxy en zijn optredens, visitekaartjes etc.) en vroeg wat ik daarvan vond. We bekeken de ontwerpen en de kleuren en ik zei dat het geweldig mooi werd.
Samen bespraken we hoe we het feest zouden inrichten. Daarna deed Plato inkopen en ik droeg ook mijn steentje bij. De voorpret was groot. We hoopten natuurlijk dat Pierre de cadeaus leuk vond.

<<<< De maestro snoept🙂

Toen kwam de verjaardag. Er kwamen wat gasten, er was koffie en thee, gebak en allerlei hapjes. We feliciteerden Pierre van harte met zijn 68e verjaardag. Pierre en Plato speelden en zongen veel nummers en de gasten vonden het prachtig. Pierre, die op deze manier nog nooit zijn verjaardag had gevierd en er in zijn mooiste pakje bijzat, was vrolijk en vond het een prachtfeest dat hem werd aangeboden. Hij zat er stralend bij en was blij met alle cadeaus. Het was een mooie ochtend en… we hebben er een goede vriend bij.

4 reacties

  1. ria

    Gefeliciteerd met het leuke feest. Fijn dat je zo hebt genoten.
    Liefs, Ria

  2. Knotsgezellig.

  3. Melody

    Fantastisch Yvonne en Plato…wat ontzettend fijn !
    Ben blijf voor jullie !

    En een vriend erbij….wat een prachtig kado, wie wil dat nou niet!

    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen !!

  4. Hartelijke Hot Hulk

    Genieten dus!
    Wat een prachtig verslag.
    Ik word er helemaal blij van.

Geef een reactie

