Zwijmelen op Zaterdag * * Ajo den Haag

13 reacties

  1. Heerlijk nummer.

    • kon het niet op deze manier . werd gisteren gedeeld op face book door een neef van ons

  2. En dan blijkft facebook weer ook iets moois te zijn en op te leveren.

    Liefs en fijn weekend.

  3. De fijne zaken die internet ons brengen.

  4. ria

    Leuke zwijmel
    Liefs Ria

  5. Als je nu iets meer achtergrondinformatie had gegeven Smijling Yvonne, dan begrijpen de belanda’s deze videoclip veel beter. Misschien moest jij met wijlen Matjan het voormalig Nederlands Indië ook hals over kop verlaten. Bij aankomst in Nederland een lening van de overheid die tot de laatste cent terug betaald moest worden. De bersiap tijd direct na de oorlog en zo kan ik nog even doorgaan als Indo (Rocker). Je hebt een kans gemist om wat uit te leggen bij dit vrolijke liedje. Erg jammer! Salu2 Albert

    • Lieve Albert en Mara.
      ik heb op mijn bloq al het hele trieste gebeuren beschreven over het verdriet het verlies van Vader en twee zusjes
      Het kamp en via fijne herinneringen en verdriet met dikke schuld in Nederland gekomen
      Moeder met 3 jongste kinderen Waarvan haar oudste zoon gehandicapt en ernstig ziek
      Hun pijn is ook mijn verdriet geworden .ik heb respekt
      voor hun en heb daar naast ook mijn eigen zorg en verdriet gehad om te verwerken
      21 blogjes van Nederlands Indie naar Holland .
      23 blogjes Bevrijdings kindren .
      en nog wat fictie

  6. Wat een leuke zwijmel! Hubbie z’n ouders moesten ook het land ontvluchten. Jaren in een pension gewoond.
    Mijn schoonmoeder heeft ook nog in een Jappenkamp gezeten met haar zusje. Vreselijk allemaal.

    Liefs Frederique

    • Mijn schoonmoeder was eerst buitenkamper m5t de 8 kinderen. later toch in het kamp .twee dochtertjes verloren overleden. en haar man in het kamp
      de bersiaptijd door gekomen en dan het koude ontvangst in Nederland zorgen en verdriet en mensen hier begrepen het niet zij hadden ook net een oorlog gehad
      met kou en honger
      het is vreselijk het verdriet van de Indische Nederlanders en van de mensen n Europa
      .maar leg het eens uit elk mens heeft zijn eigen verdriet mee

  7. En deze geschiedenis zu nu eens veel beter(lees uitgebreider) moeten worden onderwezen aan de kinderen op school. Maar nog altijd wordt het onder de mat geveegd.

    Ik wist niet dat het lied al zo oud was trouwens….
    fijne zondag
    gr Bibje

  8. Een bijzonder mooi lied, en inderdaad, veel Nederlanders weten niets over die geschiedenis. Ik ook niet veel, maar ik ben er door Indische zwagers wel veel meer in geinteresseerd geraakt. En zo kwam ik er door je reactie op Albert en Mara achter dat je daar ook over geblogd heb, want dat heb je denk ik geschreven voordat ik hier regelmatig kom…

    • Ik heb het grote verdriet en het verlies nooit zo kunnen beschrijven zo als het voor de familie is en vele anderen het hebben mee gemaakt . zelf ben ik van 1944dus heb de oorlog niet mee gemaakt . maar heb er wel veel van mee gekregen . mijn man vertelde niet alles mijn schoonmoeder ook niet maar er was veel zorg en verdriet bij de mensen, daar heb ik me wel voor open gezet .

Geef een reactie

