Twee ouden knakkers zingen oude songs

Twee oude knakkers zingen oude songs.
Het begon zo eenvoudig… speel jij wat dan speel ik met je me…
Twee mannen met hun gitaar, een ruwe diamant en een parel.
Twee stemmen met zulke verschilende klanken: Rokxy hoog diep laag, Plato zacht en romantisch.
Ze zingen duetten en maar ook solo in het Engels ,Duits ,Spaans, Limburgs en Nederlands.
Hun samenzang is heel mooi.
Plato doet de intro’s en de solo’s op de gitaar.

Voordat er kon worden opgetreden werd er veel werk verzet en moesten veel vragen worden beantwoord, bijvoorbeeld:

Wie zingt de 1e of de 2e stem?

Wie speelt wat?

Huren we een zaaltje of houden we het bij Plato thuis of in de tuin ?

Vragen we entree of vrijwillige bijdragen? Later besloot Plato dat het gewoon gratis was. Hij wilde ook weinig regeltjes om alles zo spontaan mogelijk te houden.

Welke mensen nodigen we uit en…hoeveel? Plato’s huiskamer is niet zo heel groot (10 a 14)

Maar in de tuin (bij mooi weer) kunnen er meer en… niet iedereen blijft even lang.

En o ja… wanneer doen we het? Zij we er al klaar voor?

Tijdens de oefening en de besprekingen was er altijdkoffie, veel water, een fijne lunch en was er altijd wel iets wat te knabbelen. Ondertussen oefenden de mannen vlijtig, schrapten in de liedjes, kwamen dan weer met nieuwe, bepaalden de hoogte van de gitaarklanken.

Op een dag besloten de mannen dat ze eerst een paar huis/tuin try-outs zouden doen.
De eerste zou plaatsvinden in het pinksterweekeinde.
Plato maakte een flyer, organiseerde en zorgde voor genoeg koffie en thee.
Ik (Yvonne) had veel contacten in de buurt en ging mensen vragen of ze interesse hadden. Ook nam ik frisdrank en zoutjes mee en zorgde voor extra stoeltjes.
Er waren 20 aanmeldingen. Hiervan kwamen er dertien. Dat was genoeg want het was een koude dag, dus werd het in Plato’s woonkamer gehouden.

De middag werd heel gezellig. De mannen zongen, de bezoekers zongen de refreinen uit volle borst mee, er werd gelachen en gedanst, er werden foto’s genomen en video’s gemaakt. Het was gezellig en iedereen vond het voor herhaling vatbaar en dat gaan we ook doen.

In September willen we een zaaltje huren want dan wordt Pierre 69 en zingt hij 60 jaar (hij is vroeg begonnen). We hopen dat we het zaaltje dan vol krijgen. Maar voor het zover is, denken we eerst over een nieuwe try-out.

foto s volgen nog
IMGP0559

IMGP0589

IMGP0601

IMGP0604

IMGP0608

IMGP0610

IMGP0620

IMGP0622

IMGP0611

23 reacties

  1. ria

    Oh ik zie het helemaal voor me .Fijn zo’n middagje genieten. Ik zie er naar uit.
    Liefs, Ria

  2. Plato

    Mooi stuk Yvonne. Het was inderdaad een leuk succes dat voor een deel ook jouw succes was want jij hebt er voor gezorgd dat zoveel mensen het te weten kwamen. En je was altijd kritisch en opbouwend bij het luisteren van onze ‘prestaties’ die af en toe niet om aan te horen waren natuurlijk maar dat was oefenen🙂🙂
    Dank je wel voor al je steun. Dat heb je wel verdiend.

    • Zonder mijn zo zeer gewaardeerde buurt genoot en onze beider vriend Rokxy
      en steun van ook Maria een super lieve gastvrouw
      En de gastheer met zijn goede zorgen voor ons
      Was het nooit een zo,n goed feest geworden
      en er willen nog steeds meer buurt genoten komen genieten van onze Zangers / Gitaristen mijn dank voor alles

  3. Geweldig. Ik wil er graag een cd van.

  4. Dat moet echt een geweldige middag zijn geweest! Dus Plato heeft nog veel meer talenten dan schrijven en zo. Leuk hoor! Ik heb eind vorig jaar een gitaar gekocht. Was van plan het mezelf aan te leren erop te spelen, maar dat lukt me niet. Ga binnenkort les nemen! Lijkt me zo heerlijk om een instrument te bespelen.. Leuke foto’s ook!

  5. Hartelijke Hot Hulk

    Mooi verslag van een geweldige samenkomst.
    Bij het lezen ervan genoot ik ten volle!

  6. Plato

    Nou nou, zo kan ie wel weer. Het is gewoon leuk om te spelen en tegelijkertijd iets leuks voor de buurt te doen. Meer is het niet.

  7. Mooi verslag. Leuk initiatief

  8. Prachtverslag!
    De voorbereiding is er in terug te zien, een geslaagde bijeenkomst.
    Ik ben wel een beetje jaloers dat ik niet tot het selecte publiek behoor ….

    Vriendelijke groet,

  9. ria

    En wij allemaal ook.Mooi en verdiend eerbetoon van Plato aan jou .De foto’s zijn leuk om naar te kijken. Zo lief jij met Tommie op schoot.
    Liefs, Ria

  10. wat ontzettend leuk dit, fijn dat jullie zo genoten hebben, op naar meer van dit leuks!

    Liefs

  11. Kakel

    Ik vind dit een hartstikke leuk initiatief en zo te lezen hopen velen op een vervolg.
    Leuke sfeerimpressie heb je geschreven!
    Lieve groet

  12. Willie

    Mooi verslag Yvonne, geweldig dat ze elkaar hierin gevonden hebben, en zo hun hobby kunnen uitoefenen.
    Het lijkt me heel leuk om de volgende try-out mee te maken, met goed weer in Plato’s tuin.🙂

    • Plato

      Willy, als je wilt krijg je een uitnodiging.

      • Rob ook denk ik zo maar staks is het huisje vol of de tuin met lieve mensen van word press

  13. Leuk verslag en foto’s, ziet er heel gezellig uit, Daar zullen ze veel mensen een plezier mee hebben gedaan.🙂

  14. Yvonne,

    Hieronder dezelfde reactie als bij Plato voor jouw bijdrage aan dit festijn.

    Heel erg leuk om zo iets te organiseren en vooral ook om mee te kunnen maken als toehoorder.
    Dit zal de saamhorigheid onder de buurtgenoten zeker goed doen.
    ——————————————
    mooi initiatief
    het samen muziek maken
    huiskamerconcert
    ——————————————

    Groetjes,

    jeer

  15. Wat ontzettend gezellig zeg. Leuk verslag heb je ervan gemaakt.

  16. Wat leuk! OOk even een kijkje in Plaats huis dus….

  17. Nathalie

    Dat heb je mooi beschreven Yvonne. Die foto’s vertellen op zich al een heel verhaal.. en geweldig, er werd zelfs gedanst🙂 Leuk!

Trackbacks

  1. De WE-300 voor mei-juni 2016 | Platoonline

Geef een reactie

