W E 300* * Musiceren

Zang en Muziek .

Moeilijk waar te beginnen deze keer bij de zang of ???
Ik weet het even niet mijn hoofd zit vol met tjilpende vogels
en met de refreinen van Rokxy en Plato hun stemmen
Maar ook met verdriet en vragen plus vreugde voor de try out.
Moeder en haar zussen zongen altijd het hoogste lied.
en als kind zong en floot ik mee samen met moeder.
zingen is en was onze zin in het leven en vreugde.
tot er werd gezegd je zingt vals dus deed ik het verder binnen monds
de merel in de tuin fluit mijn lied en ik die van hem
ook de mussen en de parkieten doen dit gezellig
maar mijn hoofd is vol met geluid
heb ik al jaren geen stem of zeer hese stem
ik kan wel op een call centrum achter de telefoon
mijn praatje houden denk ik voor de klant ha ha ha .
Nou dat doe ik maar niet al vind ik het jammer dat mijn stem weg is
ik loop vaak en veel te zingen als ik wandel met de honden
zo maar wat me te binnen schiet vooral een vind ik mooi.
is hier een hart verbleid leg dan uw zorgen neer
als ik mijn hoofd neer leg op mijn kussen zijn de vogels er weer
vandaag zijn de jonge merels uit gevlogen dus geven wij samen een concert
een fluit concert van vader merel en ik gooi hem extra lekkere hapjes toe
hij doet nu zijn lok roep horen om de jongen te waarschuwen voor gevaar
Er lopen veel jagende katten in de steeg en in mijn tuin twee jacht honden
plus de diverse roofvogels zo als de kouw , kraai, ekster , vlaamsegaai sperwer en kiekendief , nog even en fluiten de leukste wijsjes samen merel en ik eigen melody.

7 reacties

  1. ria

    Wat is mooier te horen dan het lied van een vogel.
    Een muziekvolle WE
    liefs

  2. Plato

    Ik vind het een mooie WE. Je kan er heel veel in lezen. Bijvoorbeeld hoe goed je de vogels in de tuin hebt geobserveerd en hoe goed je naar hun lied hebt geluisterd. Maar ook: dat je altijd graag zong en dat ook deed totdat iemand je zangkunst wreed in de grond boorde. Daar zou je je eigenlijk niets van moeten aantrekken door gewoon te blijven doorzingen.
    Ook neem je ons mee naar vroeger, naar de gezelligheid thuis en hoe dat gezellige in je hoofd altijd is gebleven. Maar ook hier weer zie ik je aarzelen om het naar buiten te brengem vermoedelijk uit angst voor kritiek en boze woorden.

    Ik denk: Yvonne… ga toch zingen met de merels, of gewoon alleen. Zing en fluit en trek je geen moer aan van al die mensen die dat niet mooi vinden. Laat je oren niet naar anderen hangen. Je bent een vrij mens. Geniet daar van. Laten de vogels jouw voorbeeld zijn.

    Prachtige WE.

  3. Wat een lieve reactie ja de vogels maken mij blij en Lizzy en Astor en Tommy en de zang van onze Troubedour ik kijk naar hun vlieg kunsten en ga stiekem mee de lucht in

  4. Ik kan onmogelijk anders dan me volkomen bij Plato aansluiten!!!

    Je bent een mooi mens en je bent goed zoals je bent en zij die dat niet vinden horen niet in jouw leven thuis.

  5. Mooie WE hoor en wat jammer dat je niet meer zingt, maar fluiten is ook heel gezellig toch?

  6. Ik kan ook heel erg genieten van het gezang van de vogels. Jammer dat je stem minder is maar wat maakt het uit het gaat er om wat je zelf fijn vind en als het gaat zing, Maak niet uit of het vals klinkt.

Trackbacks

  1. De WE-300 voor mei-juni 2016 | Platoonline

Geef een reactie

