Geloof *en * Kerk

Gedoopt of niet ?

WAT weet je nu van geloof je gaat wel of niet mee met je gelovige ouders
De mijne hadden elk hun eigen geloof Moeder Rooms Katholiek vader Christen
Zo werd ik niet Katholiek gedoopt dus helemaal maar niet Moeder was boos
Op meneer Pastoor hij schreef huisgenote ipv echtgenote op het bid prentje.
Moeder leerde mij het Onze Vader De tien geboden en wees gegroet Maria
Toen mijn klasgenootjes hun Communie deden in hun witte jurkjes mocht ik niet,
DE Hostie kreeg ik als niet gedoopt ook niet wel mocht ik 3 x per dag mee bidden in de kerk
De Sint Bavo op de Grote Markt in Haarlem onder leiding van de nonnen
via diverse verhuizingen kwamen we in Zaandam te wonen en ging ik naar de Zondagschool
op de Zuidijk en Straat David Zaandam Zuid en het Haaldersbroek en bezocht diverse kerken .
En weer verhuisde Moeder nu naar het Centum en leerde ik mevrouw Schaap kennen
Zei was Zevende Dag Adventiste en op leeftijd ik bracht haar naar de kerk in Amsterdam op Sabat.
Zelf werd ik jeugd lid en ging mee naar bijbel les en congres in Utrecht
na jaren verhuisde wij weer nu de Haven en leerde ik Dhr Hania kennen Schipper op t pondje
Hij en Marge waren Jehova getuigen met Marge lange tijd bijbel gelezen net als met Annie
ik had het druk met mijn gezin ging minder naar de kerk al bleef het mij bezig houden
Plotseling overleed mijn Echtgenoot en ging ik naar Ina van de pinkstergemeente .
met haar was ik ook al een paar keer mee naar een dienst gewest O,A in Amsterdam .
met Nonnie Mala en Pierre ging ik mee naar de Vrije Evengelie kerk in Wormerveer
Zingend mijn lied is hier een hart door vrees benard song plotseling Aaf met mij mee
ze nodigde mij uit voor bakkie in de kosterij in de protestandse /gereformeerde kerk
hier was las ik ook bijbel lezing en melde mij in mijn vertrouwde omgeving.
Een warme groep dames op Maandag 1x per 14 dagen en 1x per 3 weken koffie gemengd
Het is een warm thuis komen op een bekend terrein de kerk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

kerkje op de noord

Geef een reactie

