Schone – lei

Begin bij begin dacht ik bij Min haar schone lei .

Die kan ik goed gebruiken een lei om te beginnen

Na 02 08 2014 en daarna 01 08 2016 gaat het niet goed wel goed

er gebeurd veel om mij / ons heenhoe gaat het word er vaak gevraagd

of we zien uw man niet meer is hij ziek nou liep ik al jaren veel alleen .

Te wandelen of boodschapje doen door Bert zijn handicap liep hij weinig

Mam nu kan mag je doen wat je wil je bent vrij om te gaan

met mij gaat het redelijk met af en toe een storing,

Hart longen nieren diabetes 2 en zo nog wat ongemakken niet klagen

en dan heb ik nog vier kinderen met of zonder gezin en kleinkinderen

en achter kleinkinderen

Bij de een dit bij de ander dat maak een schone lei denk ik vaak

hoe lang blijf ik nog de boze oma en schoonmoeder

ik denk dat elke moeder foute maakten elk kind ook wel eens

Vergeten en vergeven zijn mooie gezegde maar wanneer gebeurt het dan eens

de een stuurt een boze mail je houd niet van mij

De ander belt mij op en scheld mijn huid vol alles draait om jou en je kind

oke ik ben weduwe nu en de wereld draait door, nog even en ik ben bij Bert.

al hoop ik nog een poosje te mogen blijven hier

maar als de Heer roept is het mijn tijd nu kan het een schone lei.

Straks hoeft het niet meer dan is het te laad

Bert zei altijd ze zijn oud en wijs genoeg ze kunnen bij ons komen de deur is open…….

Niks zeggen niks schrijven ze lezen mee vrijheid van het woord bij deze

Houden van komt

niet van een kant dat doe je samen (schoon) Moeder en kind- oma en kleinkind(ren)

het is fijn om af en toe iemand van je familie te zien

 

 

 

5 reacties

  1. ria

    Ze kozen de vrijheid. Geef ze de vrijheid. Ook bij mij is de deur open. Ik hou me aan: aanhoren aanzien en zwijgen. Behalve als mijn raad wordt gevraagd.
    Mijn raad aan jou meisje; Leef zoals je zelf wil daar heb je recht op.
    Dikke knuffel

  2. Sterkte.

  3. Plato

    Zolang jouw deur openstaat hoef je jezelf niets verwijten. Ze weten waar je woont en ze kennen je telefoonnummer. Feit is wel dat ook kinderen volwassen worden en daarmee ook allerlei levensproblemen tegenkomen. Dan moet je soms even op jezelf zijn en ouders zullen dat wel begrijpen. Maar helemaal nooit bij mama komen of kwaad blijven om wat dan ook… nee, dat moet niet voor altijd zijn. Dan zijn ze koppig en dom. En dan laat jij toch die deur open. Dat is prima wat je doet… meer kun je niet…. meer hoef je niet… ze zullen weten dat je van ze houdt. Nu moeten zij wat doen.

Geef een reactie

