Oma”s en Moeder”s

                                           De Oma"s en Moeders en Opa "s en Vaders

Ik denk zo maar eens een compliment voor de Oma"s en de Moeder "s in mijn Famillie de sterke Pa_en_ma_1932_1 vrouwen vaak denk ik aan de fijne Moeder die ik heb gehad Opa_oma_klauwersblom

Haar opvoeding en de strijd die ze heeft door gemaakt in haar leven .zij is en was mijn kanjer mijn Moeder en de Oma van onze kinderen

Er zijn in de familie natuulijk meer vrouwen dan Moeder en haar Zusters ,hun moeder mijn Oma en zo komen er elke generatie Vrouwen en Moeders  en Dochters bij net als Opa "s en Broer"s en Zonen

Moeder had al de tijd voor mij naast haar werk ik was een nakomertje mijn zusters waren al 17 en 18 en broertje  was al 14 jaar toen ik ter wereld kwam.Maria_en_adrie_en_hans_1

Een super verwend klein meisje met mooie strikken in heur haar witte sokjes en zwarte Meisje_3 lak schoentjes ,het jukje met gesmokte bovenkant en krulletjes.

Wel jammer dat ik weinig herineringen heb aan de eerste jaren, later werd het anders ging ik op bezoek bij hun en onder namen we  leuke dingen .Wat ik ook heel erg vind dat ze allen zo jong zijn overleden voor mijn gevoel dan .

Maar in mijn herinering blijven ze altijd als ik Dochters en hun Moeder zie lopen of zusters dan mis ik hun wel ,het fijne gevoel mijn zus of mijn broer .

Gelukig heb ik mijn verre famillie nog op afstand wand alleen is maar alleen ,Ook al heb je nu zelf een gezin Man en 4 Kinderen  7 kleinkinderen en 5 schoonkinderen .25_jaar_getrouwd

Moeder bracht mij de liefde bij voor de natuur en de dieren  en de mens ,Elk bloempje noemde zij bij naam elk vogeltje ook veel leerde ik van haar .

Kleinkinderen_en_hun_ouders Er zijn veel vragen en veel gedachten ,maar ook heel veel liefde volle herineringen aan haar samen wandelen en fietsen samen vissen ,kastanjes en eikels zoeken beukenootjes pellen of walnoten

En samen naar toneel of de film samen naar de radio luisteren en op vrijdag avond pinda’s doppen samen langs het strand lopen samen was ons motto heerlijk met een picknickmand .

4 reacties

  1. Raar he, vroeger (mijn oma woonde in Vinkeveen) sprongen wij in iedere sloot en vijver en zwommen daar. Tegenwoordig kun je bijna nergens meer veilig zwemmen.

  2. ikan-mas

    vrezelijk he verleden jaar ging ik met Jack Banjer en Menno pootje baden in T”Wiske ik op mn zwem schoenen en de Honden aan de lijn bij de duikersplek .daar mogen de honden ook zwemmen .werden ze toch ziek van de Blauw Alg .ik dacht het is veilig de duiker met pak zijn in het water .maar nee dus .ik kijk nu wel 3 x uit voor ik te water ga met mn Honden

  3. Hahaha, schattig hoor die strikjes:) De foto’s zijn weer prachtig Yvonne!

  4. hio Jeanine
    ik heb lol gehad met mijn Moeder en ze was zo sterk en zo lief, Ze vocht als een tijger voor haar kinderen ze was al jong weduwe 32 jaar .Met 3 kinderen en mij als lest best er na

Plaats een reactie